شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو

سارقی که با تیر وکمان ۲۳ خودرو دستبرد زد

سارق جوان با شگردی عجیب و غریب و با استفاده از تیروکمان به ۲۳ خودرو دستبرد زد، اما سرانجام دستگیر شد.

سرقت از خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، از مدتی قبل به‌دنبال وقوع چندین فقره سرقت لوازم داخلی خودرو شامل پخش، باند و... در مرودشت، پلیس تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی عامل این سرقت‌ها آغاز کرد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد در همه این سرقت‌ها خودروهایی که کنار خیابان پارک شده هدف سرقت قرار گرفته اما نکته کلیدی این بود که در همه سرقت‌ها شیشه خودرو شکسته شده بود. در این شرایط بود که مأموران با ایجاد گشت‌های نامحسوس در مکان‌هایی که ممکن بود سرقت‌های دیگری در آنجا اتفاق بیفتد به کمین سارق نشستند. تجسس‌های پلیس چند روزی ادامه یافت تا این که سرانجام چند روز قبل مأموران با شگردهای پلیسی توانستند سارق را شناسایی کنند.

مأموران در بررسی شواهد به‌دست آمده به نکته عجیب و غریبی دست یافتند. سارق جوان که به تنهایی دست به سرقت لوازم داخلی خودروها می‌زد ابتدا از دور با استفاده از تیروکمان شیشه خودروها را نشانه می‌گرفت و بعد از شکسته شدن شیشه نزدیک می‌شد و لوازم مورد نظرش را سرقت می‌کرد. در این شرایط بود که مأموران در عملیاتی غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ فرشید زینلی، فرمانده انتظامی مرودشت با بیان جزئیات دستگیری این متهم گفت: از مدتی قبل به‌دنبال افزایش سرقت‌های لوازم داخل خودرو به شیوه تخریب شیشه، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران کلانتری ۱۱ انقلاب قرار گرفت. مأموران کلانتری شهرستان مرودشت با انجام یک‌سری اقدامات فنی و پلیسی، مراقبت‌های شبانه‌روزی و دنبال کردن سرنخ‌ها، موفق به شناسایی فرد سارق شدند و او را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی مرودشت در ادامه گفت: این متهم که سابقه‌دار است در بازجویی اولیه به ۲۳ فقره سرقت به شیوه شکستن شیشه خودرو اعتراف کرد و گفت شیشه خودروها را با استفاده از تیر وکمان شکسته است. او در ادامه گفت که بعد از شناسایی خودروی مورد نظر در گوشه‌ای کمین می‌کرده و با استفاده از تیروکمانش شیشه خودرو را می‌شکست و در ادامه و درحالی‌که همه‌چیز برای سرقت آماده بود نزدیک می‌رفت و اموال مورد نظرش را سرقت می‌کرد.

به‌گفته سرهنگ زینلی، متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات برای کشف سایر جرائم احتمالی‌اش ادامه دارد. او همچنین به مالکان وسایل نقلیه توصیه کرد: اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال و فرمان، سوئیچ مخفی و سایر لوازم تأخیری و بازدارنده مجهز و آن را نیز در پارکینگ پارک کنند تا مجرمان نتوانند به نیت شوم خود برسند.