شهر خبر

اعلام آمادگی کمیسیون امنیت ملی مجلس برای اصلاح قوانین مبارزه با قاچاق مواد مخدر

اعلام آمادگی کمیسیون امنیت ملی مجلس برای اصلاح قوانین مبارزه با قاچاق مواد مخدر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از اعلام آمادگی کمیسیون خود در حوزه قانون‌گذاری و اصلاح قوانین مربوط به قاچاق مواد مخدر کمک رسان خبر داد.

به گزارش مشرق، محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز کمیسیون خود، اظهار داشت: در نشست امروز کمیسیون دبیر ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر حضور یافت.

وی افزود: در ابتدای جلسه، ‌ مؤمنی دبیر ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر گزارش مفصلی درباره وضعیت قاچاق مواد مخدر، اتفاقاتی که در افغانستان رخ داده، حضور آمریکا در افغانستان و تأثیر آن در تولید مواد مخدر ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان جزئیات نشست امروز تصریح کرد: درخصوص جمع آوری و نگهداری معتادان به ویژه معتادان متجاهر هم گفت‌وگوهایی انجام شد. به علاوه شاهد توقف رشد مصرف مواد مخدر در دانش‌آموزان و دانشجویان هستیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد:‌ در ادامه سیاست‌های جدید جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و کمک و درمان معتادان در گزارش مومنی ارائه شد.

وی در ادامه تصریح کرد: طبق گزارش ارائه شده، با آسیب‌شناسی سیستم مقابله با قاچاق مواد مخدر در کشور، پیشنهادهایی از سوی اعضا مطرح شد.

عباس زاده همچنین اعلام کرد که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام آمادگی کرد در حوزه قانون‌گذاری و اصلاح قوانین مربوط به قاچاق مواد مخدر کمک رسان خواهد بود.

منبع: فارس