شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قوه قضاییه
گفت‌وگو|

عضو کمیسیون صنایع مجلس: با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای تحول در دستگاه قضایی سرعت گرفته است

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: حضور حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای بین مردم و مجتمع‌های قضایی و زندان‌ها نشان می‌دهد قوه قضاییه عزم جدی برای تحولات اساسی دارد و این تحول از سنوات گذشته شروع شده و در حال حاضر سرعت بیشتری را به خود گرفته است.
حجت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به عملکرد دستگاه قضا در ۱۰۰ روز اول دوره «تحول و تعالی» به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای بیان کرد: از چند سال گذشته رویکرد جدیدی در قوه قضاییه با حضور آیت‌الله رئیسی آغاز و با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای انصافاً این رویکرد تکمیل شد.
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: حضور حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در بین مردم و مجتمع‌های قضایی و زندان‌ها نشان دهنده این است که قوه قضاییه یک عزم جدی برای تحولات اساسی دارد که این تحول از سنوات گذشته در زمینه اصلاح روند‌ها و سامانه‌ها شروع شده و در حال حاضر سرعت بیشتری را با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای به خود گرفته است.
 
وی تصریح کرد: باید به سمت کیفی‌سازی احکام صادره در قوه قضاییه پیش برویم؛ با این حال مجموع فعالیت‌های قوه قضاییه در صد روز گذشته بسیار مناسب بوده است.
 
فیروزی با اشاره به حمایت دستگاه قضا در صد روز گذشته از صنعتگران و تولیدکنندگان اظهار کرد: قوه قضاییه یکی از مجموعه‌هایی است که می‌تواند به صورت مستقیم در حوزه تولید مؤثر باشد.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در زمینه تخلفات واحد‌های متخلف تولیدی اقدامات باید به گونه‌ای باشد تا با مدیر متخلف برخورد شود و به واحد تولیدی آسیبی وارد نشود، لذا در حال حاضر بنده خودم شاهد هستم که قوه قضائیه و مجموعه دادگستری‌ها برای مجموعه‌هایی که در حال تعطیلی و رکود هستند وقت می‌گذارند تا مشکلاتشان را برطرف کنند و این اقدام، اقدام خوب و ارزنده‌ای است و در راستای مانع زدایی از تولید قلمداد می‌شود.
 
طی حدود ۱۰۰ روزی که از انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای به سمت ریاست قوه قضاییه و آغاز دوره تحول و تعالی در دستگاه قضایی می‌گذرد، اقدامات مجدانه و پیگیرانه‌ای از سوی وی در رأس عدلیه صورت گرفته است؛ از بازدیدهای سرزده از مراکز قضایی و ارتباط با متن مردم و حضور در میان آنان که در متن حکم انتصاب صادره از سوی مقام معظم رهبری نیز بدان تاکید شده بود تا دستورات قاطع و اقدامان بدیع برای اصلاح برخی رویه‌های قضایی.
 
 
انتهای پیام/