شهر خبر

صوت منتشر نشده از شهید حاج حسین همدانی: شکست دشمن از استقامت ما


صوت منتشر نشده از شهید حاج حسین همدانی: شکست دشمن از استقامت ما

سردار سرلشکر شهید حسین همدانی در آغاز عملیات کربلای ۲ درباره تنها راه پیروزی گفت: تنها چیزی که ضامن پیروزی است، استقامت است، صبر است، صابر بودن است و همدیگر را به این نکات سفارش کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از تارنمای مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، 16 مهرماه سالروز شهادت سردار سرلشکر پاسدار شهید حاج حسین همدانی است. سردار سرلشکر شهید حسین همدانی از بزرگ‌ترین فرماندهان جنگ سوریه است که با عنوان نابغه جنگ‌های نامنظم در غرب آسیا نامیده می‌شد کسی که هوشمندانه با تشکیل بسیج مردمی، تشکیلات دفاع وطنی را در سوریه راه‌اندازی کرد.

سردار سرلشکر حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنجشنبه 16 مهر سال 1394 حین انجام مأموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به شهادت رسید.

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشر نشده از سردار شهید حسین همدانی در هشتم شهریورماه سال 1365 در بحبوحه عملیات کربلای 2 در ارتفاع کرو در جمع همرزمانش در اردوگاه تیپ 105 قدس است که مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به مناسبت ششمین سال شهادت قافله‌سالار شهدای مدافع حرم، این صوت تاریخی را برای نخستین بار منتشر می‌کند. در این صوت می‌شنویم:

شهید , دفاع مقدس , «ما در طول جنگ این‌قدر استقامت به خرج دادیم، سال، سال استقامت اعلام شد امام فرمود «مردم ما استقامت کردند دشمن عقب‌نشینی کرد و ما پیروز شدیم.» همین را ما می‌توانیم در صحنه جنگ و در لحظات نبرد این را پیاده کنیم و در نظر داشته باشیم، چون ما وقتی با دشمن روبه‌رو شدیم و دست‌وپنجه نرم کردیم باید بجنگیم، مقاومت کنیم، صابر باشیم، در تمام لحظات، در سختی‌ها، در بودن آتش، در هجوم آتش، در پاتک‌های دشمن و همیشه تصرف یک منطقه آسان‌تر از حفظش است، حفظ منطقه مشکل است و تنها چیزی که ضامن پیروزی است استقامت است، صبر است، صابر بودن است و همدیگر را سفارش کنیم.»

انتهای پیام/