شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#درباره انتخابات#عراق

اظهارات دبیرکل عصائب اهل الحق و رئیس سازمان حشد شعبی درباره انتخابات امروز عراق

اظهارات دبیرکل عصائب اهل الحق و رئیس سازمان حشد شعبی درباره انتخابات امروز عراق

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در سخنانی گفت که احزاب عراق پس از انتخابات پارلمانی برخلاف انتخابات گذشته درصدد تشکیل دو جبهه متفاوت نخواهند بود.

به گزارش ایسنا، قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق امروز (یکشنبه) و همزمان با برگزاری انتخابات پارلمانی در سراسر این کشور اظهار کرد: صحبت از ائتلاف‌ها عجولانه است و برخلاف انتخابات ۲۰۱۸ هیچ تمایلی به تشکیل دو محور و دو جبهه مانند فراکسیون‌های "سازندگی" و "اصلاح" وجود ندارد.

وی گفت: در حال حاضر توجه‌ها به یکی کردن چشم اندازها، غلبه بر اختلافات، توافق درباره اصول ثابت و مشترکات و انتخاب شخص نخست‌وزیر بر این اساس است.

الخزعلی در ادامه افزود: مشکلات کنونی عراق اقتصادی است و رفع آن نیاز به نخست‌وزیری دارد که دارای ذهنیت و بینش اقتصادی باشد. همچنین باید یک اکثریت در داخل پارلمان وجود داشته باشد که شجاعت تصمیم گیری مستقل را داشته و منافع کشور را در اولویت قرار دهد و از منافع شخصی و فشارهای خارجی اجتناب کند.

فالح الفیاض، رئیس سازمان حشد شعبی عراق نیز در سخنانی تاکید کرد: انتخابات پارلمانی در عراق یک جشن ملی در راستای ساخت آینده کشور عزیزمان است.

وی گفت: این اقدام دموکراتیک مقدمه‌ای برای ورود به مرحله جدیدی است که ملت عراق را به سمت امنیت و ثبات پیش خواهد برد.

الفیاض در ادامه از تمامی برگزار کنندگان انتخابات و نیروهای امنیتی کشورش به دلیل فراهم کردن شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام