شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ریاست جمهوری#اقلیم کردستان#انتخابات

مناقشه احزاب اقلیم کردستان بر سر ریاست جمهوری عراق / اتحادیه میهنی: «برهم صالح» نامزد اصلی است


مناقشه احزاب اقلیم کردستان بر سر ریاست جمهوری عراق / اتحادیه میهنی: «برهم صالح» نامزد اصلی است

مسئولین احزاب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان پس از شرکت در انتخابات پارلمانی عراق به اظهارنظر درباره پُست ریاست جمهوری عراق پرداختند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اتحادیه میهنی بر اساس قانون نانوشته ادوار گذشته، همچنان به دنبال پُست ریاست جمهوری عراق است، هر چند که اختلافت داخلی این حزب نیز می‌تواند بر این روند تاثیرگذار باشد. در مقابل نیز حزب دموکرات کردستان عراق ثابت کرده است که در این دوره نیم نگاهی به این پُست داشته و حداقل به سادگی اجازه واگذاری آن را به حزب رقیب نخواهد داد.

فاضل میرانی دبیر دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق پس از شرکت در انتخابات عراق به خبرنگاران گفت که ریاست جمهوری عراق باید در میان کُردها از طریق گفتگو تعیین تکلیف شود.

وی گفتگو را تنها راه حل این مسئله در اقلیم کردستان خواند و تاکید کرد که حزب متبوع هیچ پیش شرطی را در این خصوص قبول نخواهد کرد.

 

همزمان سعدی احمد پیره عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی نیز تاکید کرد که هیچ توجیهی برای عدم واگذاری پُست ریاست جمهوری عراق به اتحادیه میهنی وجود ندارد.

وی خواستار برنامه ریزی بهتر کُردها برای روابط با دولت مرکزی عراق شد و بر حق اتحادیه میهنی کردستان در خصوص ریاست جمهوری این کشور تاکید کرد.

از سوی دیگر، بافل طالبانی رئیس مشترک اتحادیه میهنی اعلام کرد که برهم صالح نامزد اصلی این حزب برای ریاست جمهوری آینده عراق است.

وی اعلام کرد که در این خصوص با جنبش تغییر نیز تفاهم و توافق حاصل شده است.

به نظر می رسد که موضوع ریاست جمهوری عراق پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی این کشور به مناقشه جدیدی در میان دو حزب حاکم اقلیم کردستان تبدیل شود.

 

درگیری در یکی از مراکز اخذ رای در اقلیم کردستان

تنش در میان طرفداران احزاب حاکم اقلیم کردستان منجر به درگیری در یکی از مراکز اخذ رای شد.

به گزارش تسنیم، تنش‌های ایجاد شده میان طرفداران حزب دموکرات کردستان عراق و ائتلاف کردستان – متشکل از احزاب اتحادیه میهنی و جنبش تغییر – در یکی از مراکز اخذ رای در شهر بیاره از توابع استان حلبچه منجر به درگیری شد.

منابع محلی اعلام کرده‌اند که در مرکز اخذ رای پیر شالیار در شهر بیاره تیراندازی صورت گرفته و چندین نفر هم زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/.