سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا درباره یکی از چالش‌های پلیس فتا و خلاء‌هایی قانونی که در مانع انجام برخی از ماموریت‌ها می‌شود، گفت: افرادی در حوزه رمز ارزها، درحال فعالیت هستند که خلاءهای قانونی موجود در این زمینه باعث متضرر شدن مردم شده است به همین دلیل باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند و واحدی برای پیگیری این جرایم تشکیل شود.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پلیس فتا با سازندگان کلیپ‌های ناهنجار در فضای مجازی برخورد می‌کند؟ اظهار کرد: برای پلیس فتا ملاک قانون است، برخی از جرایم نیاز به شاکی خصوصی دارند که با این جرایم منطبق با قانون عمل می‌کنیم اما برخی از جرایم باعث جریحه دار شدن عفت عمومی شود و اگر در قانون نیز برای آن جرم انگاری شده باشد پلیس اقدامات خود را انجام می‌دهد و برای پلیس فرقی ندارد چه کسی دست به چنین اقدامی زده است.

سرهنگ گودرزی درباره شکایت‌هایی که از بلاگرها به پلیس فتا شده است، تصریح کرد: خط و مرز بلاگرها مشخص نیست به همین دلیل نمی‌توانیم اینطور بیان کنیم که تعدادی پرونده در پلیس فتا فقط برای بلاگرها تشکیل شده است. هر فردی که در فضای مجازی فعال است و در حین فعالیت‌شان اقدامی انجام دهند که فردی از آن‌ها شکایت کند و شاکی خصوصی داشته باشند پلیس منطبق با شکایت فرد اقدامات خود را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/4