شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#ارتباطات#وزیر ارتباطات

اظهارنظر جدید وزیر ارتباطات درباره پیام‌رسان‌های داخلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پلیس به عنوان بازوی مقتدر حاکمیت باید در فضای مجازی حضور داشته تا از حق مردم دفاع کند.

به گزارش زنهار؛ "عیسی زارع پور" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه طرحهای هوشمندسازی پلیس و اپلیکیشن پلیس من که صبح امروز در مرکز فرماندهی نیروی انتظامی با حضور سردار حسین اشتری و سایر فرماندهان ناجا برگزار شد با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: امروز فناوری اطلاعات زندگی مردم را زیر و رو کرده است و زندگی بشر وابسته به آن است.

وی ادامه داد: شرایط کرونایی نیز نشان داد که ابزارهای الکترونیکی به کمک زندگی مردم آمده و بسیار کارآمد است. این ابزارها در حوزه آموزش، فرهنگ و ... تاثیرات بسیار زیادی داشته است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نظم بخشیدن و ساماندهی این فضا برای پیگیری حقوق مردم بسیار مهم است و پلیس به عنوان بازوی مقتدر حاکمیت باید در این فضا حضور داشته تا از حق مردم دفاع کند و پلیس باید به روز و مجهز به فناوری های روز باشد. این فضا بسیار سیال است و رشد تغییر تکنولوژی در این فضا بسیار بالاست. پلیس در این فضا باید یک قدم از مردم جلوتر باشد تا بتوانند اقدامات خوبی داشته باشند باید فناوری های جدید شناسایی و مرکز دیده بانی برای شناسایی آن نیز داشته باشند و این فناوری ها تحلیل شده و پلیس سوار بر این فناوری ها حافظ حقوق مردم باشد.

زارع پور درباره استفاده از فناوری های نوین در پلیس خاطرنشان کرد: باید طعم شیرین فناوری در بخش دولتی را به مردم بچشانیم. مردم در بخش غیردولتی و خصوصی این خدمات را دریافت می کنند و انتظار دارند در بخش دولتی هم این خدمات را دریافت کنند و برای  این منظور لازم است بخش فناوری اطلاعات در سازمانها جدی گرفته شود و این اتفاق در پلیس افتاده و لازم است تا تقویت شود تا در جهت افزایش رضایتمندی مردم اقدامات انجام شود.

وی ادامه داد: مردمی که به پلیس مراجعه می کنند در نهایت استیصال هستند و اگر در چنین شرایطی کار مردم با سرعت بیشتری نسبت به گذشته انجام شود قطعا دعای خیر این افراد باعث خیر و برکت در زندگی  می شود.باید خدمات در حوزه های مختلف را به صورت یکپارچه به مردم ارایه دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در خصوص حمایت مالی پیشنهادی به رییس جمهور داده ایم تا منابع فرادستگاهی برای توسعه دولت هوشمند در اختیار ما قرار بگیرد. اگرچه تحریم ها اثرگذار است اما ما از پلتفرم های داخلی نیز استفاده می کنیم اما اگر  بخواهیم پلتفرم های داخلی تقویت شوند باید بتوانیم از طریق این ظرفیت ها خدمات را هم ارایه دهیم بویژه بخش پیام رسان های داخلی باید جدی گرفته شود و ما در این خصوص نیز برنامه مفصلی داریم.