به گزارش برنا؛ فقیری در ابتدا با یادآوری این که کشتی فرنگی در اروپا طرفدار بیشتری نسبت به کشتی آزاد دارد، اظهار کرد: به جز روسیه، کشورهایی مانند صربستان، سوئد، ایتالیا، آلمان و نروژ ستارگانی در کشتی فرنگی دارند که کار ورزشکاران ایرانی را دشوار می‌کند.

وی نتایج این دوره از رقابت‌های کشتی را غیرقابل قبول دانست و عنوان کرد: گرچه پیروزی‌های متعددی رخ داده و از نظر عموم مردم نتایج رضایت بخش بوده است اما با توجه به اختیاراتی که در دو سال و نیم اخیر به سرمربی تیم ملی داده شده است، نتایج قابل قبول نیست. از دوسال پیش تا کنون تیم ملی در هر اردویی که خواسته شرکت کرده، هر مسافرتی که سرمربی درخواست کرده فراهم شده و هر بازیکنی که سرمربی انتخاب کرده به تیم پیوسته است، به همین دلیل می‌توانستیم نتایج بهتری را به دست آوریم.

فقیری در ادامه افزود: ورزشکاران ایرانی تمام خطاها و ضعف‌های خود در المپیک را تکرار کردند و تلاشی برای پوشش آنها انجام نشد. از سوی دیگر اگر اوزان مختلف کشورهای حاضر در مسابقات جهانی نروژ را تک به تک مورد بررسی قرار دهیم می‌بینیم که بسیاری از آنها، از بازیکنان شاخص خود استفاده نکرده‌اند. درواقع به نظر می‌رسد پیروزی‌های ورزشکاران ایرانی به این دلیل بوده است.

وی در پاسخ به پرسش مجری رادیو درباره چگونگی برطرف شدن ضعف کشتی گیران گفت: متاسفانه می‌بینیم که مربی ضعف‌های بازیکنان را در کنار تشک به آنها گوشزد می‌کند و برای بازی آنها نسخه می‌پیچد. در حالی که این مسائل و آنالیزها باید پیش از بازی انجام شود.

این مربی کشتی در ادامه خاطر نشان کرد: بیشتر بازیکنان ایرانی در خاک به حریف امتیاز می‌دهند و در این شرایط حرفی برای گفتن ندارند. همچنین تاکتیکی برای مبارزه روی تشک به آنها داده نشده است و بی برنامه بودن به روشنی در بازی آنها دیده می‌شود.

فقیری در پایان گفت: هیچ شخصی در کشتی فرنگی برای آنالیز و رفع ضعف‌های بازیکنان وجود ندارد و هر پیروزی که در این رشته پدید می‌آید حاصل درایت و بازی درست خود کشتی گیران است.