شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شیراز

آرشیو ملی هنر در شیراز افتتاح شد


آرشیو ملی هنر در شیراز افتتاح شد

اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، در مراسم افتتاحیه آرشیو ملی هنر گفت: پایه هنر خلاقیت و تراوش اندیشه است که براساس آن به توسعه شناخت می‌رسیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، مراسم افتتاحیه آرشیو ملی هنر ایران شامگاه روز گذشته، 17 مهرماه در محل سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار شد. اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، در مراسم افتتاح آرشیو ملی هنر ایران در شیراز گفت: ایجاد و حفظ آرشیو اسناد ملی ایران یک رسالت است. معمولاً گرایش‌‌ها به اسناد تاریخی و مکتوب است و در این رویداد آثار هنری به عنوان اسناد آرشیو می‌شوند تا ماندگار شود.

وی ادامه داد: برای توسعه و ماندگار شدن هر امری، نیاز به مطالبه‌گری مردم است و اگر مطالبات پیوسته و منسجم شود، کسی نمی‌تواند به تقابل با آن خواسته برخیزد. اگر نگران هستیم که مبادا این آرشیو دچار خدشه شود باید مطالبات استمرار داشته باشند و آنها را توسعه دهیم، چرا که سرزمین و مردم ما فرهنگی هستند و نمی‌توان نسبت به خواسته‌ها و نیارهای فکری، اندیشه‌ای و خلاقیت مردم بی تفاوت بود.

بروجردی با بیان اینکه پشتوانه و زیرساخت هنر خلاقیت، اندیشه و تفکر انسانی است که اگر به ظهور برسد، می‌تواند در قالب خود، هنر را بیافریند، یادآور شد: بسیاری از صاحب‌نظران معتقدند که هنر زیباست؛ زیرا آفریده ذهن و فهم بشر است. وقتی زاده فکر انسانی در هر عرصه‌ای را تحسین می‌کنیم، در می‌یابیم که در باور انسان این فکر می‌تواند ماندگار شود و حتی موجب تغییر نگاه و دیدگاه انسان شود.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تصریح کرد: امروز کسانی هستند که تعلق خاطرشان به این سرزمین آنها را بیدار کرده و متوجه شدند که این سرزمین مشهون از خلاقیت‌ها و زیبایی‌ها در قالب‌های مختلف است. سرمایه‌ها و دارایی‌هایی فاخری دارد که در همه عرصه‌ها خود را نشان می‌دهد، به شرط اینکه از بازگویی خواسته‌ها، نهراسیم.

انتهای پیام/