شهر خبر

روح‌الامینی در تذکر شفاهی:

مجلس قانونی تصویب نکند که نیاز به اصلاح داشته باشد

مجلس قانونی تصویب نکند که نیاز به اصلاح داشته باشد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در مجلس قانونی تصویب کنیم که ۲۰ سال اعتبار داشته باشد نه اینکه پس از مدتی مجبور شویم آن را اصلاح کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین روح‌الامینی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۸ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ماده ۴ طرح تسهیل برخی مجوزهای کسب و کار طی تذکر شفاهی، گفت: در ایام برگزاری آزمون تخصصی پزشکی قرار داریم که در برخی رشته‌ها تعداد ثبت‌ نام برای جراحی قلب و ارولوژی که زمانی بسیار خواهان داشتند، به یک سوم کاهش یافته است.

وی بیان کرد: در واقع ثبت نام در برخی از رشته های تخصصی پزشکی به شدت کاهش یافته است، در حالی که زمانی این رشته ها برای خود ابهتی داشتند و حتی از سردفتری و وکالت جایگاهی بالاتری دارند. بر این اساس در برخی از رشته های تخصصی پزشکی هر تعدادی که ثبت نام کردند، قطعا قبول خواهند شد و ما باید به فکر آینده کشور باشیم‌.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: این در شأن مقام قانون گذاری نیست که به مسائل جزئی و نحوه سوالات آزمون و نمرات آزمون ورود داشته باشد بلکه مجلس باید به دنبال شکستن انحصارها باشد و شأن قانونی ما این است که انحصارها را بشکنیم و فرصت‌های برابر ایجاد کنیم.

روح‌الامینی تاکید کرد: البته امیدواریم که با تصویب این قانون سدها و انحصارها در مشاغلی مانند وکالت، سردفتری و داروخانه شکسته شود اما در مقام قانونگذاری نمی‌توانیم سالانه قانون عوض کنیم و باید به این مهم توجه داشت. باید قانونی تصویب کنیم که ۲۰ سال اعتبار داشته باشد نه اینکه پس از مدتی مجبور شویم آن را اصلاح کنیم.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: پیشنهادهای نمایندگان نباید خلاف آیین‌نامه باشد اما اینکه این پیشنهاد کیفیت لازم و جامعیت را دارد، نمایندگان خودشان باید توجه داشته باشند و این حق نمایندگی است. آنان بر اساس قانون اساسی می‌توانند به این موضوع ورود کنند.