شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#عراق#بغداد

انتخابات پارلمانی عراق |گزارش میدانی تسنیم از یکی از حوزه‌های انتخاباتی جنوب بغداد


انتخابات پارلمانی عراق |گزارش میدانی تسنیم از یکی از حوزه‌های انتخاباتی جنوب بغداد

روند اخذ رای در پنجمین انتخابات پارلمانی عراق از ساعت ۷ صبح به وقت محلی در روز یکشنبه آغاز شده و ساعت ۱۸ امروز به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بغداد، بالاخره روز موعود برای عراقی‌ها فرا رسید تا پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان بتوانند در صبح روز یکشنبه دهم اکتبر 2021 در پای صندوق‌های رای حاضر شوند و آینده سیاسی کشور خود را رقم بزنند.

 از همان ساعات آغاز رای‌گیری،  مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز با حضور در یکی از مراکز رای گیری در بغداد، رای خود را به صندوق انداخت.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق نیز با حضور در یکی از مراکز أخذ رأی در بغداد، رأی خود را به صندوق انداخت.  رئیس جمهور عراق بعد از اینکه رأی خود را به صندوق انداخت، گفت که انتخابات خواسته مردمی برای تغییر و اصلاح است.

دیگر شخصیت‌ها و مقامات عراقی از جمله نوری المالکی نخست وزیر پیشین عراق و رئیس ائتلاف دولت قانون و عادل عبدالمهدی نخست وزیر سابق عراق با حضور در انتخابات رای خود را به صندوق انداخته‌اند.

حدود 25 میلیون عراقی واجد شرایط رای دادن هستند که حدود 21 میلیون نفر که کارت بیومتریک مدت دار و نیز کسانی که کارت انتخاباتی کوتاه مدت در اختیار دارند در آن شرکت می کنند.

قانون جدید انتخابات، حداقل 83 کرسی پارلمان را برای زنان درنظر گرفته است. 951 نامزد زن در این انتخابات شرکت خواهند کرد (یک چهارم نامزدها).

کشور عراق ,

انتهای پیام/