شهر خبر

زنگنه در صحن مجلس:

بسیاری از احکام بودجه ۱۴۰۰ روی زمین مانده است

بسیاری از احکام بودجه ۱۴۰۰ روی زمین مانده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه بخش زیادی از احکام بودجه ۱۴۰۰ روی زمین مانده است و باید سازمان برنامه و بودجه هرچه سریعتر این مشکل را حل و فصل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن زنگنه در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۸ مهرماه) مجلس شورای اسلامی پس از توضیحات رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره وضعیت دخل و خرج کشور، گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۰ احکام متعددی وجود دارد که متأسفانه بخش زیادی از آنها بر روی زمین مانده است.

وی بیان کرد: شفافیت و اصلاح ساختار بودجه ضروری است و تقاضای بنده از رئیس سازمان برنامه و بودجه آن است که گروهی را مأمور کند تا احکام بر زمین مانده بودجه امسال را که نقش زیادی در راستای اصلاح ساختار بودجه دارند، به سرانجام برسانند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در دولت قبل، نهادهای موازی برای تصمیم گیری در مورد مسائلی که مجلس باید تصمیم گیری می کرد، ورود می کردند و در حال حاضر هم همین رویه ادامه یافته است که باید اصلاح شود.

زنگنه گفت: برای مثال شاهد تغییراتی در حقوق کارکنان شرکت نفت هستیم در حالی که هر گونه تغییر در احکام و جداول بودجه باید به صورت متمم به مجلس ارائه شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همانطور که مجلس نباید در امور اجرایی دخالت کند، دولت هم باید این گونه باشد اما متأسفانه در دولت قبل شاهد بودیم که بسیاری از قوانین مجلس شورای اسلامی دور زده می شد و نباید این اتفاق مجدداً تکرار شود.

ذاکر: باید درآمد پایدار برای استان‌ها در نظر گرفته شود

در ادامه جلسه، حجت الاسلام سید سلمان ذاکر هم با اشاره به گزارش رئیس برنامه و بودجه، گفت: مشکل معیشت و درآمد برای مردم به ویژه در مناطق محروم و استان های کم برخوردار یک مسئله جدی است.

وی افزود: از سازمان برنامه و بودجه انتظار داریم براساس توانمندی و ظرفیت های استان ها، برنامه ریزی جامعی را برای درآمد پایدار هر منطقه انجام دهد و علاوه بر این باید به ظرفیت های صنعتی، کشاورزی و دامپروری استانها توجه جدی شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی و همچنین ارز نیمایی مشکلاتی را برای تجار به وجود آورده است و دولت باید برنامه ریزی های لازم را برای رفع این مسئله انجام دهد.