به گزارش برنا،« سید نظام موسوی» سخنگوی هیات رئیسه مجلس یازدهم در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران در توضیحی از جلسه غیر علنی صبح امروز مجلس گفت: مجلس امروز جلسه غیرعلنی را با حضور میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار کرد که گزارش شاخص‌های کلان اقتصادی کشور و روند اجرای بودجه ۱۴۰۰ و آسیب‌ها و نقاط ضعف و قوت از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد. تعدادی از نمایندگان نیز پس از صحبت های رئیس سازمان برنامه و بودجه توضیحاتی را در خصوص وضعیت بودجه کشور را با تاکید بر اصلاح ساختار بودجه ارائه کردند.

او ادامه داد: همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه توضیحاتی در رابطه با برنامه‌های دولت جدید جهت اصلاح ساختار بودجه ارائه کرد و بر همکاری بین مجلس شورای اسلامی و دولت تاکید داشت. رئیس مجلس جمع‌بندی را مبنی بر این‌که با توجه به روند موجود در بودجه سال ۱۴۰۰ به اصلاح ساختار نیاز است، ارائه کرد و مطرح کردند که باید این کار قبل از پایان سال صورت گیرد امری که مستلزم همکاری بین مجلس و دولت است. در بودجه ۱۴۰۰ نیز به اصلاح آیین‌نامه داخلی نیاز داریم، قرار شد در هفته‌های آینده در صورت موافقت نمایندگان این کار صورت گیرد تا بستر حقوقی برای اصلاح ساختار در بررسی بودجه انجام شود.

سخنگوی هیئت رئیسه بیان کرد: دولت باید لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تا ۱۵ آذرماه امسال تقدیم مجلس شورای اسلامی کند تا همکاری جدی بین مجلس و دولت صورت گیرد. باید بودجه در یک روند دقیق و منطبق با سیاست‌های کلی برنامه باشد و مشکلات موجود در آن رفع شود. مجلس شورای اسلامی در روز سه‌شنبه میزبان بذرپاس رئیس دیوان محاسبات برای ارائه گزارش تفریغ بودجه است. دیوان محاسبات کار بسیار خوبی انجام داد که چهارماه قبل از موعد قانونی گزارش را به نمایندگان ارائه کرد که فرصتی برای آسیب‌شناسی بودجه برای مجلس فراهم شد.هچنین مجلس شورای اسلامی در روز چهارشنبه میزبان امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه برای ارائه گزارش درباره مسائل و تحولات منطقه است که بخشی از آن به صورت علنی و بخشی دیگر به صورت غیرعلنی است.