شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

اولین تصاویر از نسل جدید لکسس LX منتشر شد

تویوتا چند ماه پیش از نسل جدید لندکروزر رونمایی کرد و حالا نوبت به لکسس رسیده تا پسرعموی لوکس‌تر این شاسی‌بلند را معرفی کند. نسل جدید لکسوس LX به‌صورت رسمی در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد. رونمایی رسمی این خودرو به‌صورت آنلاین و در کانال یوتیوب لکسس صورت می‌گیرد و ما نیز در سریع‌ترین زمان ممکن اخبار مربوط به آن را پوشش خواهیم داد.

لکسس جزئیات شاسی‌بلند جدید خود را منتشر نکرده اما در تیزر این خودرو می‌توانیم یک نوار نورانی LED پهن و نشان LX 600 را ببینیم که احتمالاً این نشان به مدل فول و پرچم‌دار LX تعلق دارد. البته این موضوع جای تعجب ندارد زیرا قبلاً شاهد ثبت تجاری این نام در آمریکا و سایر کشورها بوده‌ایم.

نبود حرف h در انتهای نام این خودرو نشان می‌دهد که خبری از قوای محرکه هیبریدی نخواهد بود و شاید لکسوس برخلاف بسیاری از برندها همچنان به همخوانی نام و پیشرانه محصولاتش اهمیت می‌دهد. در این صورت LX 600 باید از پیشرانه ۶ لیتری استفاده کند اما خب به نظر می‌رسد چنین پیشرانه‌ای در عصر نمونه‌های کم‌حجم محلی از اعراب ندارد مخصوصاً اینکه لندکروزر هم پیشرانه‌های ۸ سیلندر بنزینی و دیزلی خود را حذف کرده است.

2022-Lexus-LX-teaser-1-767x362.jpg

البته باید دانست این اولین بار نیست که لکسس از عدد ۶۰۰ استفاده می‌کند زیرا نسل پیشین LS با نام LS600h در دسترس بود. حتی یک کوچ بیلدر بلژیکی نیز مدل روباز لندولت را برای عروسی پرنس آلبرت دوم موناکو تولید کرده بود. شایان ذکر است LS600h از پیشرانه ۶ لیتری استفاده نکرده بود بنابراین همین موضوع درباره LX 600 نیز صدق خواهد کرد.

به عنوان یادآوری باید گفت لندکروزر جدید با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو که جایگزین نمونه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری شده عرضه می‌شود. این نیروگاه جدید قدرت ۴۰۹ اسبی و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری دارد.

بزرگ‌ترین شاسی‌بلند تویوتا به جز مدل کمیاب مگاکروزر با پیشرانه ۳.۳ لیتری توئین توربو دیزل نیز عرضه شده است. این نیروگاه هم خروجی ۳۰۵ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری دارد. خودروی LC 300 هم در برخی بازارها با پیشرانه ۶ سیلندر تنفس طبیعی قابل انتخاب است.

2022-Lexus-LX-teaser-4-850x388-1-767x350.jpg

تویوتا لندکروزر از بازار آمریکای شمالی خداحافظی کرده اما حتماً LX عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود این خودرو تغییرات مهمی را به خاطر استفاده از پلتفرم TNGA-F تجربه کند. شایان ذکر است لندکروزر جدید ۲۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از قبل بوده و تکنولوژی‌های جدیدی همچون دوربین ۳۶۰ درجه و تشخیص اثرانگشت به آن اضافه شده است.