شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استرالیا#آمریکا#فرانسه

انتقاد سفیر فرانسه از قرارداد استرالیا با آمریکا: ۱۸ ماه به صورت رو در رو به من دروغ گفتند


انتقاد سفیر فرانسه از قرارداد استرالیا با آمریکا: 18 ماه به صورت رو در رو به من دروغ گفتند

سفیر فرانسه در استرالیا به شدت از قرارداد زیردریایی هسته ای بین استرالیا و آمریکا انتقاد کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، با گذشت چند هفته از تشدید تنش ها در روابط فرانسه با استرالیا و آمریکا به خاطر لغو قرارداد خرید زیردریایی دیزلی توسط استرالیا از فرانسه، سفیر فرانسه در کانبرا به شدت از انعقاد پیمان امنیتی نظامی بین سه کشور ایالات متحده، استرالیا و بریتانیا و همین طور قرارداد فروش زیردریایی هسته ای انتقاد کرده است.

 

بر اساس این گزارش قرارداد فروش زیردریایی هسته ای آمریکا به استرالیا موجب خشم مقام های پاریس شده است.

ژان پیر تیبالت سفیر فرانسه در استرالیا در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: درک نمی کنم چطور ممکن است چنین دروغی را مرتکب شوند. درک نمی کنم چطور این افراد که برخی از آنها را می شناسم، توانستند به من دروغ بگویند، آن هم به مدت 18 ماه و به صورت رو در رو.

وی در ادامه افزود: شما حداقل می توانستید یک مذاکره صادقانه و صریح داشته باشید، اتفاقی که هرگز رخ نداد. این قرارداد که فرانسه آن را یک خیانت بزرگ می داند، به منافع این کشور در منطقه هند-اقیانوسیه لطمه زده است. روشی که شما با متحدان تان برخورد می کنید، در منطقه طنین انداز خواهد شد. منطق تقابل منطق خوبی برای صلح و ثبات در منطقه نیست. تصور می کنیم که باید به روش دیگری اقدام کرد.

انتهای پیام /