شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#واشنگتن

شیخ قبلان: لبنان برای رهایی از بحران به شورش ملی ضد آمریکا نیاز دارد


شیخ قبلان: لبنان برای رهایی از بحران به شورش ملی ضد آمریکا نیاز دارد

شیخ احمد قبلان طی اظهاراتی تاکید کرد که برای خروج لبنان از بحران باید قیمومیت واشنگتن از این کشور برداشته شود و لبنانی‌ها پیشنهاد ایرانی-چینی-روسی را برای حل چالشهای اقتصادی بپذیرند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، شیخ «احمد قبلان» مفتی جعفری ممتاز لبنان در دیدار با گروهی از هیئت‌های مردمی اظهار داشت که رها کردن کشور با این وضعیت فاجعه بار و درحالی که به مرز فروپاشی رسیده، قابل قبول نیست.  در حالی که جریان برق کشور قطع شده و کارخانه‌ها از کار متوقف شده‌اند و کشور به سمت ورشکستگی کامل می‌رود؛ به طوری که رضایت واشنگتن و «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی و سایر مهره‌های خارجی را جلب کند، نمی‌توان لبنان را به این حال رها کرد.

شیخ قبلان افزود، آنچه که لبنان اکنون نیاز دارد یک شورش ملی علیه واشنگتن و پذیرش پیشنهاد ایرانی- چینی -روسی است  و هر کسی که فقر و گرسنگی و غرق شدن لبنان در بحران‌ها را به جای پیشنهاد ایران و چین و روسیه قبول کند به ملت مظلوم لبنان خیانت کرده است.

وی تاکید کرد که قیمومیت واشنگتن بر لبنان باید برداشته شود؛ چرا که  تسلط آمریکا بر لبنان به معنای فقیر کردن لبنانی‌ها و گرسنگی دادن به ملت این کشور و پایان دادن به موجودیت لبنان است. بنابراین  آن دسته از نیروهای سیاسی که به پیوند دادن آینده لبنان به آمریکا اصرار دارند کشور را به پایین می‌کشند و نابود می کنند و ما هرگز جنایت‌های بیشتر علیه مردم و ارتباط دیوانه وار با آمریکا را نمی‌پذیریم.

دیروز پایگاه خبری شبکه «ال بی سی آی» گزارش داد که پس از خاموش شدن دو نیروگاه «الزهرانی» و «دیر عمار»‌ در پی اتمام مازوت، شبکه برق این کشور به طور کامل قطع شده است.

این پایگاه خبری لبنانی در ادامه گزارش داد که میزان تولید برق در این کشور به زیر 200 مگاوات رسیده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که همزمان با تشدید بحران سوخت در کشور لبنان، سازمان برق این کشور ضمن اعلام به پایان رسیدن بخش عظیمی از ذخایر سوختی این کشور، از احتمال فرورفتن تمام شهرها در خاموشی خبر داده بود.

سازمان برق لبنان اعلام کرده بود ذخایر سوخت این کشور در یکی از نیروگاه‌ها و در دو کشتی اجاره‌شده برای تولید برق به پایان رسیده است. همچنین ذخایر سوخت دو نیروگاه دیگر این کشور رو به اتمام است و این مسئله باعث خواهد شد تولید این دو نیروگاه به طور کامل متوقف شود.

انتهای پیام/