بهزاد وحیدنیا، مدیرکل دفتر مشاوره و روانشناختی سازمان بهزیستی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا، درباره افسردگی کودکان، گفت: کودکان امکان و توانایی بیان علایم خلقی خود را ندارند بنابراین عموما علایمی نظیر لجبازی، ترس و اضطراب و بیقراری توسط والدین این کودکان گزارش می‌شود.

او افزود: به همین دلیل وقتی والدین با خط تلفنی 1480 تماس می‌گیرند و چنین علایمی را از کودکانشان گزارش می‌دهند ضمن ارائه راهنمایی مناسب به این والدین از آنها خواسته می‌شود تا فرزند خود را جهت ارزیابی وضعیت روانی نزد مشاور یا روانپزشک ببرند بنابراین در مشاوره تلفنی برای این فرد تشخیص مشکل با کودک ثبت می‌شود به همین جهت آماری از میزان افسردگی در کودکان نمی‌توانیم بدهیم.

وحیدنیا با اشاره به اینکه افسردگی در سنین نوجوانی، بلوغ و در  بزرگسالی بیشتر شایع است، گفت: منابع روانپزشکی میزان شیوع افسردگی در کودکان  ۲ تا ۳ درصد اعلام کرده است.

مدیرکل امور مشاوره و روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه افسردگی والدین تاثیرسویی بر کودکان دارد، ادامه داد: والدین اگر علایم افسردگی یا هر نوع اختلال خلقی را در خودشان می‌بینند حتما به روانشناس مراجعه کنند.

او در نهایت به خانواده‌ها توصیه کرد: بازی برای سلامت روان کودکان بسیار مهم بوده و بهتر است والدین اجازه ندهند که محدودیت‌های کرونایی باعث توقف فرآیندهای عادی رشد و تکامل در کودکان‌شان شود.

انتهای پیام/ 3