شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#سال قبل

آخرین تلاش‌ها برای نجات پسر اعدامی

اعدام

جلسه صلح و سازش در پرونده پسر زندانی که به اتهام قتل یک دختر دانشجو از ۸ سال قبل به قصاص محکوم شده است صبح دیروز در دادسرای جنایی تهران برگزار شد.

به گزارش مشرق، ساعت ۱۰:۴۵ صبح شنبه ۱۷ مهر آرمان - زندانی – به‌همراه مأمور بدرقه وارد دادسرای امور جنایی پایتخت شد و چند دقیقه بعد پدر و مادر غزاله - مقتول - نیز وارد دفتر سرپرست دادسرای امور جنایی پایتخت شدند. لحظاتی بعد با حضور پدر و مادر آرمان جلسه صلح و سازش به سرپرستی محمد شهریاری آغاز شد.سرپرست دادسرای امور جنایی پایتخت خطاب به خانواده مقتول گفت: «در این مدت بیش از ۲۰ جلسه صلح و سازش در این پرونده تشکیل شده است هرچند حق مسلم شما درخواست اجرای حکم قصاص است اما با قصاص آرمان، خانواده دیگری هم داغدار می‌شود و شما می‌توانید به‌جای قصاص او را ببخشید و درخواست ساخت مدرسه یا بیمارستان داشته باشید که باقیات صالحات آن به فرزندتان می‌رسد.

در ادامه جلسه آرمان نیز گفت: حدود ۸ سال از آن شب شوم می‌گذرد شبی که به نابودی زندگی من و غزاله و خانواده‌هایمان منجر شد. اما واقعاً قصد من کشتن غزاله نبود.  من قصدم قتل نبود، خطای بزرگی مرتکب شدم، من در حق شما، غزاله، خانواده‌ام و برادرم بد کردم.

در ادامه مادر آرمان شروع به صحبت کرد و در حالی که اشک می‌ریخت از مادر غزاله خواستار بخشش پسرش شد. مادر غزاله نیز در پاسخ به درخواست‌ها برای بخشش آرمان گفت: من یک بچه داشتم و حالا ندارم. بچه‌ام هیچ کمبودی در زندگی اش نداشت. غزاله همه آینده من بود. هیچ کسی نمی‌داند من چه عذابی می‌کشم. اگر جلسه دیگری هم بگذارید بازهم جواب ما قصاص است.

منبع: روزنامه ایران