«صباح زنگنه»، کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص اهمیت سفر وزیر امور خارجه ایران به لبنان اظهار کرد: امیرعبداللهیان در سفر به لبنان مسائل متعددی را دنبال کرد. یکی بحث همکاری ایران و لبنان است و از دیگر مباحث، مسائل اقتصادی و اعلام آمادگی برای حل مشکل سوخت رسانی و نیز امکان راه اندازی نیروگاه های تولید برق است که به همه لبنانی ها اعم از مسلمان، مسیحی، سایر گرایش ها، شیعه و سنی کمک خواهد کرد که از این بحران خارج شوند و عملا نقشه آمریکا را برای ایجاد گرسنگی و قحطی در لبنان با شکست مواجه می کند.

او افزود: علاوه بر این، بحث‌های همکاری همه احزاب و گروه‌ها در تشکیل کابینه و پیشبرد کابینه‌ای است که شکل گرفته تا موفقیتی حاصل شود و بتوانند امورات مردم را پیش ببرند طبعا همه اینها به بحث مقاومت و ایستادگی مردم در برابر زیاده خواهی‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا، کمک می کند.

زنگنه ادامه داد: شرکت‌های نفتی ایرانی هم می‌توانند برای بحث اکتشاف و استخراج نفت و گاز لبنان اعلام آمادگی کنند. باتوجه به توان فوق‌العاده و سابقه 60-70 ساله‌ای که شرکت‌های بخش خصوصی در این مسئله در ایران دارند، می‌توانند بدون تحمیل شرایط سیاسی، لبنان را به یک کشور دارای ذخایر و تولیدات نفتی و گازی برسانند.

انتهای پیام/ 3