تیم ملی فوتبال ایران در بازی مقابل امارات در چارچوب مقدماتی جام جهانی به برتری رسید تا آمار دراگان اسکوچیچ بهتر از قبل شود. مسئله‌ای که علیرضا نیکبخت واحدی با استناد به آن معتقد است این بردها اتفاقی نیست و پشت آن تفکری وجود دارد.

نیکبخت در این باره به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: بازی ایران مقابل امارات را باید به 2 بخش تقسیم کرد. بخش اول مربوط به نیمه اول است که بازیکنان ما بازیکنان امارات را محک زدند و نقاط ضعف و قوت حریف را فهمیدند. بخش دوم مربوط به نیمه مربیان است که اسکوچیچ توانست بسیار خوب عمل کند. ما در نیمه اول هم می‌توانستیم به گل برسیم که این اتفاق نیفتاد. شاهکار این بازی VAR بود که داور به خوبی کار کرد و خلیل‌زاده اخراج نشد. روی هم رفته بچه‌ها بازی قابل قبولی انجام دادند اما ما هنوز چیزی به دست نیاورده‌ایم و بازی اصلی ما مقابل کره جنوبی است.

او درباره عملکرد اسکوچیچ گفت: عملکرد اسکوچیچ به نحوی نیست که بتوانیم از او ایراد بگیریم. 10 بازی و 10 برد. نمی‌توان این بردها را به شانس ربط داد و حتما تفکری پشت ماجرا بوده است. باید از این مربی حمایت کنیم. ایران را فعلا نباید صعود کرده دانست و بازی سه‌شنبه اهمیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از فوتبال‌دوستان اصلا امیدی به صعود از مرحله اول نداشتند. زود است که درباره صعود صحبت کنیم. بازی مقابل کره جنوبی بسیار سخت خواهد بود و این بازی می‌تواند سکوی پرتابی برای تیم ملی باشد. مطمئن هستم ایران می‌تواند بازی خوبی انجام دهد.

مهاجم اسبق آبی‌پوشان پایتخت درباره وضعیت استقلال عنوان کرد: نسبت به تغییرات مدیریتی استقلال بسیار خوش‌بینم. امیدوارم آرامش حاکم بر تیم ادامه پیدا کند تا مربیان به کار خود ادامه دهند. متاسفانه در استقلال بیشتر پیشکسوتان سهم‌خواه هستند و هر مربی پای به این تیم می‌‌گذارد همه سعی در تخریب او دارند. کار پین را ندیده‌ام و با شروع بازی‌های می‌توان درباره او نظر داد.

نیکبخت درباره شانس قهرمانی استقلال افزود: چون هنوز بازی‌ها شروع نشده نمی‌توانیم شانس قهرمانی را به تیم خاصی بدهیم. خرید بازیکن تضمینی برای قهرمانی نیست. شاید برخی با بازیکنان پیشین خود هم بتوانند قهرمان شوند. درباره جدایی قایدی هم باید بگویم او بازیکن بسیار خوبی بود که باید به اروپا می‌رفت هرچند که باید به نظرش بابت پیوستن به لیگ امارات احترام گذاشت. این تیم باید جایگزین خوبی برای مهدی بیاورد تا خلاء او پر شود اما استقلال باید مثل بارسلونای بدون مسی به نبود قایدی عادت کند.

انتهای پیام/ 4