شهرخبر

قطعی شدن قهرمانی روسیه و نایب قهرمانی شاگردان بنا + جدول


قطعی شدن قهرمانی روسیه و نایب قهرمانی شاگردان بنا + جدول

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در صورت کسب دو مدال طلا در سه وزن پایانی، تغییری در رتبه‌اش ایجاد نخواهد شد و با نایب قهرمانی مسابقات قهرمانی جهانی ۲۰۲۱ را به پایان می‌رساند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی 2021 نروژ با کسب دو مدال طلا و دو مدال برنز تا به این لحظه و حضور دو فینالیست در روز پایانی مسابقات، نایب قهرمانی‌اش را قطعی کرده است.

شاگردان محمد بنا تاکنون با دو مدال طلا، دو برنز، یک عنوان پنجمی و یک عنوان هشتمی موفق به کسب 96 امتیاز شده‌اند. در حالی که تیم ملی کشتی فرنگی روسیه با یک مدال طلا، سه مدال نقره و سه مدال برنز صاحب 130 امتیاز شده است.

در سه وزن پایانی، ایران دو فینالیست و روسیه یک فینالیست دارد که در وزن 67 کیلوگرم باید با محمدرضا گرایی رقابت کند. روسیه در صورت قهرمانی در 67 کیلوگرم و یک شانس مدال برنز در وزن 87 کیلوگرم حداکثر می‌تواند به 40 امتیاز دیگر برسد و با وجود قطعی کردن قهرمانی‌اش 170 امتیازی شود. در صورت شکست کشتی‌گیر روس مقابل گرایی و عدم راهیابی نماینده 87 کیلوگرم روسیه از انتهای جدول شانس مجدد برای کسب مدال برنز، روس‌ها حداقل 20 امتیاز کسب خواهند کرد که باز هم با 150 امتیاز قهرمانی‌شان مسجل است.

از سوی دیگر ایران در صورت قهرمانی در دو وزن باقیمانده با محمدرضا گرایی در 67 کیلوگرم و میثم دلخانی در 63 کیلوگرم حداکثر 50 امتیاز کسب خواهد کرد و با 146 امتیاز مسابقات را به پایان خواهد برد. همچنین تیم ایران در صورت قهرمان نشدن دو فینالیست خود نیز حداقل 40 امتیاز کسب خواهد کرد که در نهایت با 136 امتیاز کار را به پایان می‌رساند. در شرایطی که آذربایجان در سه وزن پایانی دو شانس برای کسب مدال برنز خواهد داشت که در بهترین حال با کسب دو مدال برنز و 30 امتیاز 117 امتیازی خواهد شد و نمی‌تواند نایب قهرمانی ایران را به خطر بیندازد.

به این ترتیب قهرمانی روسیه و نایب قهرمانی ایران در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان 2021 اسلو نروژ قطعی شده است که باید امیدوار باشیم شاگردان محمد بنا در روز پایانی با کسب دو مدال طلا و رساندن مدال‌های طلای ایران به چهار مدال به لحاظ ارزش مدالی بهترین نتیجه را در میان تیم‌های شرکت‌کننده بگیرند. همانطور که تا روز سوم مسابقات نیز با کسب دو مدال طلا به لحاظ ارزش مدالی، کشتی فرنگی ایران بالاتر از دیگر رقبا قرار داشت.

جدول رده‌بندی تیم‌های اول تا هفتم تا روز ماقبل پایانی به شرح زیر است:

کشتی فرنگی , محمد بنا ,

انتهای پیام/