شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بنیاد#تعداد#مجموعه#دارای

تعداد شرکتهای اقتصادی زیر مجموعه بنیاد شهید افشا شد

تعداد شرکتهای اقتصادی زیر مجموعه بنیاد شهید افشا شد

بنیاد شهید دارای حدود 140 شرکت و مجموعه اقتصادی است که برخی وابسته به این نهاد، تعدادی تحت مدیریت و نام بنیاد شهید و برخی نیز با سهام داری جامعه ایثارگری اداره می‌شوند.

به گزارش تحریریه، قاضی زاده هاشمی گفت:  به‌دنبال اصلاح ساختار بخش‌های اقتصادی بنیاد نظیر بانک و بیمه دی، سازمان اقتصادی کوثر و سازمان اموال و املاک بنیاد هستیم چراکه کار بنیاد شهید بنگاه‌داری نیست بلکه وظیفه این نهاد ارائه خدمات به جامعه ایثارگری است بنابراین نباید وقت بنیاد صرف بنگاه‌داری شود.

 تامین بودجه و درآمد برای رسیدگی به امور بنیاد شهید یکی از اهداف تغییر و تحول یاد شده در ساختار اقتصادی بنیاد است. در حال حاضر تعداد زیادی از جانبازان و ایثارگران به‌دلیل کمبود منابع در نوبت دریافت خدمات قرار دارند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه بنیاد شهید در حال حاضر تنها  به کمتر از یک سوم جامعه هدف خود نظیر جانبازان و یا اقشار نیازمند به کمک معیشتی، خدمات می‌دهد، گفت: از طرفی بخش اقتصادی بنیاد باید تامین نیازهای جامعه هدف این نهاد را مدنظر داشته باشد. تامین اقلام مختلف مانند ویلچر، دارو و خدمات آموزشی و همچنین تامین اشتغال جامعه ایثارگری از وظایف تعریف شده برای مجموعه‌های اقتصادی بنیاد در چشم‌انداز تحول این نهاد است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه با توجه به نوع تشکیلات و فعالیت شرکت‌های اقتصادی، تصمیمات مختلفی درباره آن‌ها اتخاذ خواهد شد، گفت: بنیاد شهید دارای حدود 140 شرکت و مجموعه اقتصادی است که برخی وابسته به این نهاد، تعدادی تحت مدیریت و نام بنیاد شهید و برخی نیز با سهام داری جامعه ایثارگری اداره می‌شوند.