شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آبان ماه#جایزه#ورزش کشور

برگزاری جشنواره جایزه اخلاق مرام هادی با حضور قهرمانان ورزش


برگزاری جشنواره جایزه اخلاق مرام هادی با حضور قهرمانان ورزش

مجمع مردمی ورزش کشور با حضور قهرمانان برجسته عرصه ورزش اولین جشنواره جایزه اخلاق مرام هادی را آبان ماه برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اولین جشنواره جایزه اخلاق مرام هادی توسط مجمع مردمی ورزش کشور و با حضور قهرمانان برجسته عرصه ورزش آبان ماه امسال برگزار می‌شود. کمال تنها مسئول مجمع مردمی ورزش کشور در این خصوص گفت: ما سعی کردیم ابعاد مأموریت‌های مجمع مردمی ورزش را ناظر به بیانات و منویات رهبر معظم انقلاب تنظیم کنیم، لذا در این راستا، مسائلی را که مدنظر رهبری در حوزه ورزش بود احصا کردیم.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب، معیارهایی ناظر به منش قهرمانی و پهلوانی را در بیانات‌شان در عرصه ورزش مطرح می‌فرمایند و معتقدند که در راستای این معیارها، ورزشکارانی در حال حاضر وجود دارند که می‌بایست با تقدیر و همچنین تقویت آن‌ها به بسط ورزش قهرمانی و منش پهلوانی بپردازیم.

مسئول مجمع مردمی ورزش کشور گفت: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، خلاء برگزاری جشنواره تقدیر از ورزشکاران عرصه قهرمانی با تمرکز بر معیارهای اخلاق احساس می‌شد، لذا در همین راستا و برای جبران این خلاء تصمیم بر این شد که جشنواره جایزه اخلاق مرام هادی برگزار شود. علت نام‌گذاری این جشنواره به نام شهید ابراهیم هادی هم از این جهت بود که شهید هادی هم خودش ورزش کار بود و هم اینکه برای الگوسازی برای جوانان واجد کاریزمای برجسته‌ای است.

تنها راجع به فرآیند انتخاب قهرمانان برتر این جشنواره گفت: کاربرگی از معیارهای انتخاب ورزشکاران برتر تهیه شد و به دبیران مجامع استانی ارسال شد تا بر آن اساس ورزشکاران برتر استان خود را معرفی کنند. مجموعاً اسامی حدود 60 ورزشکاری که در سطح قهرمانی جهانی و یا آسیایی هستند به دست ما رسید و ما در شورای داوری که حدود 20 نفر از پیشکسوتان ورزش و ورزشکاران جوان برتر حضور دارند، افراد را مورد ارزیابی قرار دادیم تا نهایتاً به پنج اسم از میان اسامی موجود رسیدیم، که ان‌شاءالله در روز جشنواره از آنها تقدیر خواهد شد.

وی در پایان گفت: جشنواره بناست که در هفته تربیت بدنی و در زورخانه شهیدسلیمانی در منطقه 22 با حضور چهره‌های شاخص ورزش قهرمانی کشور برگزار شود و به رسم یادبود نیز نشان و تندیس فتوت به قهرمانان برتر اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/