شهر خبر

خطیب الاقصی: عبادت خاموش در مسجدالاقصی خطرناکترین تصمیم پس از نبرد شمشیر قدس است

خطیب الاقصی: عبادت خاموش در مسجدالاقصی خطرناکترین تصمیم پس از نبرد شمشیر قدس است

خطیب مسجدالاقصی اعلام کرد، دادن اجازه به یهودیان برای انجام عبادت خاموش در محوطه های این مسجد موجب می شود نیایش یهود با صدور حکم قانونی که به آنها اجازه می دهد هر وقت که بخواهند به مسجد یورش ببرند، مشروعیت پیدا کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المنار، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی گفت، عبادت خاموش، اقدام رژیم صهیونیستی برای اعمال کامل حاکمیت بر محوطه های این مسجد و اجرای سیاست تقسیم زمانی در آن است. 

وی تاکید کرد، این تصمیمی خصمانه علیه مسجدالاقصی و تمامی مسلمانان فلسطین در جهان است به ویژه که تصمیمی باطل بوده و از سوی دادگاهی صادر شده که صلاحیت این کار را ندارد.

شیخ صبری افزود، اقدامات اولیه برای اعمال حاکمیت رژیم صهیونیستی بر مسجدالاقصی به شکل قابل توجهی ماه میلادی گذشته شروع شد هنگامی که یهود روز "کیپور" را جشن گرفت و در آن دستاوردهایی کسب کرد که تا آن زمان به چنین دستاوردهایی نرسیده بود.

وی گفت، رژیم صهیونیستی از چند سال پیش برای تحمیل حاکمیت خود بر این مسجد برنامه ریزی کرده است و در سایه خواب غفلت کشورها و ملت های عربی و اسلامی عملا اجرای آن را کلید زده است.

شیخ صبری از همه خواست به وظیفه خود برای حفاظت از این مسجد عمل کنند و تاکید کرد، از ملت های عربی و اسلامی خواسته می شود حاکمان خود را تحت فشار قرار دهند و آنها را نسبت به اتخاذ اقدام رسمی سیاسی جهت اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی وادار کنند.

نیروهای اشغالگر صهیونیستی پس از نبرد شمشیر قدس اقدامات خطرناک متعددی علیه مسجدالاقصی اتخاذ کرده اند؛ آنها به شهرک نشینان اجازه دادند در محوطه باب العامود راهپیمایی پرچم ها را ترتیب دهند و نیایش تلمود را به مناسبت عید الغفران در صحن البراق به جای آورند.

به محض اینکه دادگاه رژیم صهیونیستی حکم جدیدی را صادر کرد و به شهرک نشینان اجازه داد عبادت خاموش را به شکل قانونی در محوطه مسجد برگزار کنند، گروه های مقاومت در نوار غزه به رژیم صهیونیستی نسبت به پیامدهای این اقدام هشدار دادند.

جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای نسبت به تبعات این تصمیم هشدار داده و پرونده قدس و نقض های موجود در مسجدالاقصی را در صدر مذاکرات هیئت خود در قاهره قرار داد که مقرر است روزهای آتی صورت بگیرد.

انتهای پیام