شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#سوریه

وزیر خارجه سوریه: در مذاکرات هسته‌ای با موضع ایران همراه هستیم

فیصل مقداد

وزیر خارجه سوریه بعد از دیدار با همتای ایرانی گفت: در مذاکرات هسته‌ای صد در صد با موضع ایران همراه هستیم و آمریکا باید به تعهداتش برگردد و از اتهام زنی به دیگران دست بردارد.

به گزارش مشرق، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه امروز (شنبه) ۱۷ مهر ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی به دمشق سفر کرده، در جمع خبرنگاران گفت: برای پیگیری مسائل مورد علاقه و مشترک بین دو کشور و با توجه به سرعت تحولاتی که در سوریه و در منطقه در حال رخ دادن است، ضروری است که ما در فرصت‌های کوتاه با هم ملاقات داشته باشیم و این کار را انجام می‌دهیم.

گفت‌وگوهای خوب و موفقیت آمیز با امیرعبداللهیان

این دیپلمات ارشد سوریه درباره مباحث مورد گفت‌وگو با همتای ایرانی‌اش عنوان کرد: آن‌چه در جلسه امروز درباره آن گفت‌وگو کردیم، مسائل تازه‌ای بود که در سفر قبل به آن پرداخت نشده بود.

وی با بیان این‌که گفت‌وگوها خیلی خوب و موفقیت آمیز بود، در عین حال یادآور شد: البته دیدگاه‌های دو طرف (ایران و سوریه) کاملا با هم یکسان و مشترک است.  

وزیر خارجه سوریه همچنین خاطرنشان کرد: امروز درباره تحولات افغانستان، گفت‌وگوهای ایران و عربستان، کمیته قانون اساسی سوریه و اهمیت همکاری در مبارزه با تروریسم و همچنین هماهنگی کامل در همه مسائل مورد توجه دو کشور بحث و گفت‌وگو شد.

فیصل المقداد گفت: خوشحال هستیم که آقای امیرعبداللهیان از فرصت حضور در بیروت استفاده کرد و به دمشق آمد تا هم دیداری تازه کنیم و هم درباره مسائل مختلف کسب اطلاع و بحث و تبادل نظر کنیم.

صد در صد با موضع ایران هستیم/ آمریکا باید به تعهداتش برگردد و دست از اتهام زنی به دیگران بردارد

وزیر خارجه سوریه خاطرنشان کرد: در بحث مذاکرات هسته‌ای ما صد در صد با موضع ایران همراه هستیم و امیدواریم آمریکایی‌ها به تعهداتشان بازگردند و به اتهام زنی به دیگران پایان دهند. مشکلات را خودشان ایجاد کردند و خودشان باید آن را جبران کنند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز بعد از دیدار با همتای سوری و در جمع خبرنگاران با اعلام این‌که فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در روزهای آینده به تهران سفر می‌کند، سوریه را متحد استراتژیک ایران خواند و گفت: در روزهای سخت، متحدان و دوستان خودمان را تنها نخواهیم گذاشت.

امیرعبداللهیان همچنین با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار امیرعبداللهیان با تأکید بر تقویت مناسبات با جمهوری اسلامی، گفت: ایران باید برای به موفقیت رسیدن تحولات افغانستان با کشورهای همسایه و سایر کشورهای صاحب نقش وارد مذاکره شود.

منبع: فارس