شهر خبر

چالش خوردن مکمل بدنسازی بدون آب؛ جذب سریعتر یا مرگ

چالش خوردن مکمل بدنسازی بدون آب؛ جذب سریعتر  یا مرگ

پزشکان هشدار می‌دهند که چالش بدون آب خوردن پودر پروتیئن در تیک تاک منجر به خفگی، ذات الریه یا ناراحتی های قلبی می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، این مطالعه جدید نشان می دهد که چالش خوردن مکمل های بدنسازی بدون آب در تیک تاک بیش از 8.2 میلیون بار لایک خورده است.این چالش که خوردن مکمل بدون آب است باعث می شود مکمل‌های بدنسازی سریعتر وارد جریان خون ‌شوند.

متخصصان می‌گویند این چالش منجر به خفگی، اوردوز شدن، آسیب و در نهایت مرگ می‌شود. پزشکان هشدار می دهند این چالش پر طرفدار و مرگبار تیک تاکی به نام دِرای اسکوپینگ با وجود اینکه آسیب های جدی در پی دارد متاسفانه در میان جوانان رایج شده است.

دراین میان دختر بیست ساله ای در پی انجام این چالش دچار حمله قلبی شد و بعد از خوردن یک قاشق پودر مکمل نفسش بند آمد و سکته کرد.

در حالت عادی ورزشکاران، مکمل‌ را قبل از ورزش با مقداری آب می‌خورند اما در این چالش ها مکمل را بدون آب یا با نوشیدنی الکی یا با انرژی زا می خورند و در بدترین حالت اینکه رسانه چینی تیک تاک به کودکان زیر 13 سال نیز اجازه ساخت حساب در این رسانه را می‌دهد وممکن است پیامدهای منفی این چالش گریبان این گروه سنی را نیز بگیرد.

این مطالعه جدید هشدار می‌دهد که استفاده نادرست از مکمل ها که فقط برای بزرگسالان طراحی شده است، می تواند منجر به ناراحتی تنفسی، قلبی عروقی یا مرگ می‌شود.

منبع: سیناپرس