به گزارش برنا، آخرین لطمه ای که گروهک آمریکایی "قسد" به مردم سوریه وارد کرد، ربودن ۱۰۰ غیرنظامی سوری در استان "الحسکه" (شمال شرق سوریه) می‌باشد که شامگاه پنجشنبه عناصر این گروه با حمله به روستاهای منطقه "تل براک" در شمال شرقی الحسکه اقدام به این کار کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در خبری در این باره اعلام کرد که تعداد زیادی از خودروهای نظامی متعلق به اشغالگران آمریکایی و نیروهای قسد (که اکثر آنها کرد سوریه و شماری نیز عرب هستند) شامگاه پنجشنبه روستاهای منطقه تل براک در شمال شرقی الحسکه را محاصره و به خانه‌های روستاهای "سمحان"، "تل الفارس" و "الجصاح" حمله کردند و پس از ارتکاب اعمال فجیع علیه مردم این روستا از جمله ضرب و شتم و توهین، بیش از ۱۰۰ غیرنظامی را از این روستاها ربودند.

"سانا" به نقل از منابع خود اعلام کرد که این اقدام گروه تروریستی قسد پس از آن صورت گرفت که مردم این مناطق نسبت به سرقت کابل‌های برق که روشنایی این مناطق و اطراف آن را تامین می‌کند، توسط عناصر این گروه اعتراض کردند. این گروه تروریستی با سرقت این کابل‌ها از آن برای تامین برق مقرهای نظامی خود و برخی از محل‌ های تجمع نیروهای اشغالگر آمریکایی در منطقه استفاده می‌کند.

این منابع افزودند که نیروهای قسد همچنین به خانه یکی از شیوخ عشیره «البوخطاب» وابسته به قبیله "جابور" حمله کردند و محتویات خانه را شکسته و تلفن‌های همراه افراد این خانه را نیز سرقت کردند.

منابع محلی فاش کردند که اکثریت افرادی که در اعتراضات علیه نیروهای آمریکایی و قسد شرکت کردند، دیشب (جمعه شب) را از ترس آنها در خارج از خانه‌های خود گذراندند، به ویژه اینکه آنها هیچ سلاحی برای دفاع از خود در برابر این تروریست‌ها و اقدامات جنایتکارانه آنها و اشغالگران آمریکایی ندارند.

سانا همچنین اعلام کرد که منطقه تل براک دیروز (جمعه) شاهد اعتراضات مردمی نسبت به جنایات گروه قسد و جلوگیری از تجاوز آنها به اموال عمومی بود که شبه نظامیان این گروه با شلیک گلوله سعی کردند آنها را متفرق کنند، گلوله‌هایی که منجر به مرگ یک غیرنظامی و زخمی شدن ۱۶ نفر دیگر شد.