شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#عراق#جمعه

پیش از انتخابات پارلمانی اتفاق افتاد؛

عملیات ترور علیه یکی از نامزدهای انتخابات پارلمانی عراق

عملیات ترور علیه یکی از نامزدهای انتخابات پارلمانی عراق

«سدیر خفاجی» یکی از نامزدهای انتخابات پارلمانی عراق، عصر جمعه مورد سوء قصد قرار گرفت اما آسیبی ندید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، یک منبع پلیس عراق اعلام کرد که «سدیر خفاجی» یکی از نامزدهای انتخابات پارلمانی پیش روی عراق، عصر جمعه از سوء قصد جان سالم به در برد. بنابر این گزارش دو فرد مسلح با هویت نامشخص درحالی که سوار بر موتور سیکلت بودند به ماشین خفاجی در منطقه «الکرادة» وسط بغداد شلیک کردند.

این منبع در ادامه افزود که خفاجی در این عملیات آسیبی ندید و فقط خودروی او به علت برخورد چند گلوله دچار خسارت شد. سدیر خفاجی نامزد انتخابات از جنبش « الوفاء» به رهبری «عدنان الزرفی» است. مقامات ذی ربط تحقیقات خود را در راستای تعقیب دو فرد مسلح که به مقصدی نا معلوم گریختند، آغاز کرده اند.

عملیات سوء قصد ساعاتی پیش از بسته شدن صندوق های رای گیری مخصوص نیروهای امنیتی و آوارگان و زندانیان، دو روز پیش از رأی گیری عمومی اتفاق افتاد. بنا بر اظهارات کمیساریای انتخابات عراق، انتخابات پیش رو تحت نظارت بیش از ۸۰۰ ناظر از سازمان ملل و اروپا و جهان عرب برگزار می شود.

طبق آمار این نهاد در ۳۱ در جولای، ۳۲۴۹ نامزد از ۲۱ ائتلاف و ۱۰۹ حزب بطور مستقل در این انتخابات شرکت می کنند تا به ۳۲۹ کرسی پارلمان عراق دست یابند. بنابر آمار رسمی ۲۴ میلیون نفر از ۴۰ میلیون نفر جمعیت عراق حق شرکت در این انتخابات را دارند.