شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حماس#رسانه‌ها

پیشرفت در گفت‌وگوها بین حماس و مصر


پیشرفت در گفت‌وگوها بین حماس و مصر

رسانه‌ها گزارش دادند که جنبش حماس و مسئولان مصر پیشرفت‌هایی در ارتباط با چند پرونده از جمله تبادل اسرا با رژیم اسرائیل داشته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه المیادن لبنان از پیشرفت در گفت‌وگوها بین جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و مقامات مصر خبر داد.

این رسانه امروز شنبه به نقل از منابع اختصاصی خود گزارش داد که در گفت‌وگوهای قاهره بر سر تسریع در روند بازسازی نوار غزه توافق شده است.

منابع المیادین گفته‌اند که جنبش حماس دورنمایی کلی خود از تبادل اسرا با رژیم اسرائیل را به اطلاعات مصر ارائه کرده است.

براساس این گزارش، انتظار حماس از تبادل اسرا این است که در دو مرحله صورت گیرد ولی پرونده تا این لحظه شاهد تغییری نبوده است.

منابع المیادین گفتند که توپ در قضیه تبادل اسرا هم‌اکنون در زمین اسرائیل است و تبادل اسرا در چشم ‌انداز حماس استاندارد‌ها واضح و ثابتی دارد.

به گفته این منابع، اطلاعات مصر متعد شده است که برای دانستن موضع اسرائیلی‌ها درباره این چشم‌انداز و انتظارات حماس تلاش‌های لازم را انجام دهد.

بر اساس این گزارش، تثبیت آرامش بین حماس و رژیم اشغال گر قدس در گرو این است که این آرامش مشمول توافق تثبیت آتش بس دوطرفه باشد.

حماس شرط گذاشته است که رژیم صهیونیستی در مناطق مرزی شرقی دست از حملات بردارد و تیراندازی به کشاورزان فلسطینی را متوقف کند.

هیئتی از حماس اخیرا برای گفت‌وگو بر سر کاهش تنش، ورود کمک های مالی به نوار غزه و احتمالا توافق بر سر تبادل اسرای بین دو طرف به مصر رفته است. مصر در این مدت، واسطه کاهش تنش بین حماس و تل آوبو بوده است.

شبکه کان اسرائیل امروز به نقل از «مسئول مصری بلندپایاه» مدعی شد که اطلاعات مصر در این دیدارها و گفت‌وگوها به تضمین‌ها و تعهداتی از حماس دست یافته که برای حمایت از تحرکات در چند پرونده از جمله تبادل اسرا و تثبیت آتش بس، «قوی و جدی»‌ است.

انتهای پیام/