شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آنفلوانزا#کودکان

ابتلا به آنفلوانزا در کودکان را چگونه کاهش دهیم؟

 ابتلا به آنفلوانزا در کودکان را چگونه کاهش دهیم؟

 ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی «می تواند یک راه ساده غیر دارویی برای نجات جان انسان ها از آنفلوانزا باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، این محققان افزودند: افرادی که به طور مرتب بهداشت دست را رعایت و در دوران اوج شیوع بیماری، خود را قرنطینه می کردند، به مهار آنفلوانزا و نیز ویروس سینسیتیال تنفسی یا RSV کمک کرده اند.

قبل از همه گیری کووید-۱۹، اوج شیوع ویروس آنفلوانزای A در بین کودکان در اطراف بیمارستان اطفال «آکرون» در ایالت اوهایو، در فصول آنفلوانزا در فوریه سال های ۲۰۱۸-۲-۱۹ و ۲۰۱۹-۲۰۲۰ بود. 

داده ها نشان می دهد فوریه سال ۲۰۱۹ ، ۴۱ درصد نمونه های سواب بینی و گلو مورد آزمایش ویروس آنفلوانزای A در ایالت اوهایو مثبت بوده اند، در حالی که در فوریه ۲۰۲۰ ،این رقم ۲۴ درصد بود.

با این حال زمستان ۲۱ -۲۰۲۰، تنها دو مورد جداگانه از ویروس آنفلوانزای B مشاهده شد و هیچ موردی از ویروس آنفلوانزای A در بین کودکان بیماران بیمارستان «آکرون» تشخیص داده نشد. براساس اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا، بیشتر ایالات این کشور این موضوع را تجربه کرده اند. 

دکتر اسامه العسل نویسنده مقاله و پزشک طب اورژانس اطفال در بیمارستان کودکان آکرون می گوید: ماسک صورت و بهداشت و جداسازی مناسب می تواند ابزار موثری برای محافظت از گروه های آسیب پذیر مانند سالمندان و کودکان خردسال در فصل شیوع ویروس تنفسی باشد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا در ماه ژوییه گزارش داد که موارد ابتلا به آنفلوانزا و سایر ویروس ها در سال ۲۱ -۲۰۲۰ به "پایین ترین حد" رسیده است که این موضوع احتمالاً به دلیل رعایت پروتکل های بهداشت و رعایت محدودیت های ناشی از کووید-۱۹ است. 

العسل گفت: ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی «می تواند یک راه ساده غیر دارویی برای نجات جان انسان ها باشد.»

 ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذرماه ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.

جهش ویروس کرونا در انگلیس، برزیل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.