شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#عراق

شروط ائتلاف فتح برای ائتلاف با دیگر احزاب سیاسی عراق/ مصاحبه اختصاصی


شروط ائتلاف فتح برای ائتلاف با دیگر احزاب سیاسی عراق/ مصاحبه اختصاصی

نامزد برجسته ائتلاف فتح با اعلام اینکه اقبال مردمی به مشارکت در انتخابات بعد از بیانیه مرجعیت افزایش یافته، ائتلاف این حزب با دیگر احزاب سیاسی عراق را منوط به پایبندی به اصولی از جمله خروج نیروهای اشغالگر از عراق دانست.

دفتر خبرگزاری تسنیم در بغداد در ادامه  پوشش گسترده اخبار انتخابات عراق با «معین الکاظمی» نامزد بارز ائتلاف فتح و معاون امور رزمندگان شهید «ابومهدی المهندس» درباره انتخابات پارلمانی و برنامه‌های این ائتلاف در این دوره از انتخابات مصاحبه‌ای اختصاصی انجام داد.

معین الکاظمی در خصوص رقابت‌های انتخاباتی و  حضور مردم در این دوره از انتخابات پارلمانی  به تسنیم گفت: به نظر مردم اقبال مردمی روز به روز به ویژه پس از بیانیه مرجعیت عالی دینی نجف اشرف و نیز هجمه‌ای که خط مقاومت و حشد شعبی با آن روبرو است، به انتخابات بیشتر می‌شود. ما شاهد این حضور و پذیرش ائتلاف فتح در درجه اول و حمایت گروه‌های سیاسی دیگر در این انتخابات هستیم.

وی نتایج انتخابات را بر شکل دهی ائتلاف‌های پس از انتخابات موثر دانست و افزود: بر این نظر هستیم که نتایج انتخابات، نقشه سیاسی را از طریق ائتلاف‌های پس از انتخابات تغییر خواهد داد. دولت مقتدر و فعالی تشکیل خواهد شد که اصول و وعده‌های ائتلاف فتح به حامیانش در این مرحله را تحقق خواهد بخشید.

نامزد بارز ائتلاف فتح با اشاره به خواسته‌های مردمی و وعده‌های عملی نشده گفت: همانطور که گفتم نارضایتی‌هایی وجود دارد و مردم از طبقه سیاسی ناخرسند هستند. تخریب‌هایی در برهه قبلی در قبال پروژه‌هایی که قابلیت اجرایی داشت، رخ داد.

الکاظمی در مصاحبه با خبرنگار تسنیم در بغداد از برنامه‌های این ائتلاف برای نگاه به شرق خبر داد و تاکید کرد: ائتلاف فتح در حال حاضر ماموریت بزرگی دارد برای فعال کردن توافق عراق با چین که می‌تواند اقتصاد عراق را به حرکت درآورد. خلاصه آن «بازسازی در ازای نفت» است. این روند با پروژه بزرگ بندر فاو و جاده ابریشم،  هزاران مدرسه و ده‌ها بیمارستان و یک میلیون واحد مسکونی و نیز انرژی برق شروع می‌شود. این موضوع مهمی است و نقش اساسی در اصلاح و بهبود اوضاع در داخل عراق است.

وی با اعلام اینکه مردم عراق از این ایده حمایت می‌کنند،گفت: مردم از حجم توطئه رخ داده در این موضوع آگاه هستند. علاوه بر آن بحث توافق با «زیمنس» است. ما خواهان توافق با آلمان به منظور اصلاح انرژی برق در عراق هستیم مشابه آنچه در مصر رخ داد. امکان افزایش هزاران مگاواتی انرژی برق وجود دارد. علاوه بر آن فعال کردن بخش کشاورزی با انرژی برق مطرح است.

معین الکاظمی ضمن حمایت از حشد شعبی گفت: ائتلاف فتح اهتمام زیادی به موضوع حشد شعبی و توسعه  و حمایت آن دارد. بسیاری از مردم و عشایر عراقی در استان‌های مخلتف عراق به ویژه استان‌های مرکزی و جنوبی، بغداد، دیالی و صلاح الدین حامی ائتلافی هستند که حامی حشد شعبی و توسعه و تجهیز و افزایش شمار نیروهای آن است.

 

وی انتخابات پارلمانی عراق را با اهمیت خواند و بر حضور گسترده مردمی در این دور از انتخابات تاکید کرد و افزود: این مشارکت همه توطئه‌های دشمنانی که به دنبال رویگردان کردن مردم از مشارکت در انتخابات با هدف ایجاد شبهه در نتایج آن هستند را خنثی خواهد کرد. این توطئه‌ها راه به جایی نخواهد برد و شاهد نتایج خیره کننده انشاءالله خواهیم بود.

الکاظمی به مسئله اقتصادی و برنامه‌های این ائتلاف برای بازگردانیدن نرخ دلار به سابق اشاره و تاکید کرد؟ قطعا ائتلاف فتح این موضوع را با بانک مرکزی و وزارت دارایی بررسی خواهد کرد تا فشار بر مردم برداشته شود. برداشتن این فشار با اصلاح قیمت دلار است. در کنار آن ایجاد شغل برای جوانان عراقی از طریق بخش خصوصی و تشویق و توسعه این بخش به شکل سریع مد نظر است.

وی بر حل مشکلات فوری مردم این کشور تاکید کرد و افزود: ما در راستای کاستن بار از روی دوش شهروند عراقی حرکت می‌کنیم. موضوعات دیگری مانند موضوع برق است. ائتلاف فتح به دغدغه‌های مردم اهمیت می‌دهد و به دنبال حل آن با طرح‌های علمی با همکاری دیگر گروه‌هاست.

الکاظمی هرگونه ائتلاف این حزب با دیگر احزاب سیاسی عراق را منوط به پایبندی به اصولی از جمله خروج نیروهای اشغالگر از عراق دانست و گفت:  ائتلاف ما با دیگران بر اساس پذیرش این اصول از سوی آنهاست که از جمله آن می‌توان به موضوع حمایت از حشد شعبی، حاکمیت عراق، بیرون راندن نیروهای خارجی، فعال کردن توافق با چین و توافق با «زیمنس» برای حل مشکل برق و تشویق بخش خصوصی و تشویق تولید ملی اشاره کرد. 

این عضو برجسته ائتلاف فتح در ادامه گفت: از این طریق فرصت شغلی زیادی برای جوانان ما وجود خواهد داشت. اهتمام به بخش مسکن که بخش مهمی است و مورد اهتمام جدی برای حل آن قرار دارد. این امور بدون راهکار رها نخواهد شد. ما این موضوع را طی چهار سال آتی دنبال خواهیم کرد و به دنبال کسب دستاوردهای مهم با وجود همه موانع هستیم.

انتهای پیام/