شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه

اینترپل: عضویت سوریه را هیچگاه تعلیق نکرده بودیم

اینترپل اعلام کرد که هیچ‌گاه عضویت سوریه در این سازمان تعلیق نشده بود.

به گزارش ایسنا، پلیس بین الملل (اینترپل) در توضیحی از طریق ایمیل و در پاسخ به سایت روزنامه عربی۲۱ اعلام کرد: "اشتباه است که بگوییم سوریه مجددا در اینترپل پذیرفته شده است، عضویت سوریه هیچ‌گاه تعلیق نشده بود. از سال ۲۰۱۲ اصلاحاتی در قوانین و ساختار داخلی دفتر ملی اینترپل در دمشق انجام شد که با این تغییرات، دفتر مرکزی اینترپل تصمیم گرفت درخواست‌های ارسالی از سوریه را ابتدا در دفتر مرکز بررسی کند تا مغایرتی با قوانین بین‌المللی نداشته باشد و سپس برای انتقال این درخواست‌ها تصمیم گیری شود. 

در این توضیح آمده است: اینترپل در اصل حکم بازداشت بین المللی صادر نمی‌کند بلکه اخطاریه‌هایی(اعلان قرمز) برای کشورهای عضو صادر می‌کند و در نهایت در اینکه کشورها چگونه با این اخطاریه‌ها تعامل کنند، آزاد هستند. این اعلان‌ها برای ممانعت از هرگونه مداخله سیاسی، نظامی، دینی یا نژادی تحت نظارت شدید قرار می‌گیرند.

اینترپل ادامه داد: اکنون دفتر مرکزی اینترپل تصمیم گرفته ترتیبات اعمال شده بر دفتر ملی دمشق را بردارد و این دفتر همانند دیگر دفاتر ملی می‌تواند به شکل مستقیم اخطاریه‌ به دیگر کشورهای عضو اینترپل صادر و از آنها اخطاریه دریافت کند.

در این بیانیه آمده است: در هر صورت نظام سوریه نمی‌تواند حکم جلب بین المللی از طریق اینترپل صادر کند چراکه اصولا اینترپل حکم جلب بین المللی صادر نمی‌کند و هر کشور عضوی از جمله سوریه تنها می‌توانند از دبیرکلی بخواهد اخطاریه قرمز صادر کند. 

انتهای پیام