شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا#واکسن

این افراد حتی بعد از واکسینه شدن به کرونا مبتلا می‌شوند!

بعد از واکسن شدن در صورت ابتلا به عفونت، شدت بیماری تان بسیار کمتر از کسانی است که واکسن نزده اند و در عرض مدت کوتاه‌تری این ویروس از بدنتان پاکسازی خواهد شد.

این افراد حتی بعد از واکسینه شدن به کرونا مبتلا می‌شوند!

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند گفت: ابتلای فرد به کرونا بعد از واکسینه شدن به ندرت روی می‌دهد که البته بین همه افراد یکسان نیست و کسانی که در گروه خطر هستند بیشتر احتمال دارد حتی بعد از واکسینه شدن به کرونا مبتلا شوند.

مسعود ضیایی با بیان اینکه واکسن‌هایی که در برابر کووید _۱۹ ساخته شده‌اند بسیار موثرند و ۸۰ تا ۹۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کنند، اظهار کرد: در هر برنامه واکسیناسیونی موارد نادری از ابتدا وجود دارد و علت این امر موثر نبودن واکسن‌ها نیست؛ بلکه به این دلیل است که هر کسی که واکسینه می‌شود صد درصد ایمن  نخواهد بود.

وی ادامه داد: بعد از واکسن شدن در صورت ابتلا به عفونت، شدت بیماری تان بسیار کمتر از کسانی است که واکسن نزده اند و در عرض مدت کوتاه‌تری این ویروس از بدنتان پاکسازی خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و فوکال پویینت علمی مراقبت و مدیریت بیماری های عفونی ادامه داد: حتی در صورت ابتلا به کووید_ ۱۹ بعد از واکسینه شدن، مقدار ویروسی که در بینی و پشت حلقه تان دارید و ممکن است آنها را به دیگران انتقال دهید، بسیار کم است.

 ضیایی اظهار کرد: مسئله دیگر این است که افراد بعد از واکسینه شدن دیگر پروتکل‌ها را جدی نمی‌گیرند؛ بنابراین وقتی ویروس شروع به انتقال داده شدن با سرعت و تکرار بیشتر می‌کند، قرار گرفتن در معرض این ویروس نیز برای همه افراد بیشتر می شود.

وی با تاکید بر عدم سفر کردن در شرایط کرونایی اظهار کرد: مردم از سفر کردن جداً خودداری کنند چرا که بودن در مکان‌های پر جمعیت، عدم فاصله‌گذاری و رعایت نکردن ضوابط و مقررات بهداشتی، خطر آلودگی و انتقال کرونا را حتی با وجود واکسیناسیون نیز افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: سفر به کشورهای دیگر و مبتلا شدن به کرونا سبب بازنشر ویروس شده و پرهیز از سفرها و شرکت در مراسمات باید با رعایت فاصله فیزیکی و زدن ماسک و رعایت شیوه نامه بهداشتی باشد.

این متخصص عفونی با بیان اینکه افرادی که به سفر رفته‌اند هنگامی که از سفر باز می‌گردند قرنطینه شده و علائم خود را پایش کنند تا از راهی که سبب انتقال و شیوع بیماری می‌شود، جلوگیری کنند، یادآور شد: هم اکنون برای قطع زنجیره انتقال کرونا واکسن زدن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.