شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#انگلیس

بیانیه مشترک آمریکا، انگلیس و نروژ درباره اعتراضات شرق سودان

بیانیه مشترک آمریکا، انگلیس و نروژ درباره اعتراضات شرق سودان

آمریکا، انگلیس و نروژ در بیانیه مشترکی حمایت جدی خود را از تلاش‌های دولت سودان برای مهار اعتراضات مستمر در شرق این کشور اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، در بیانیه مشترک سه کشور آمریکا، انگلیس و نروژ که در سایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شد، ضمن تاکید بر حمایت جدی این سه کشور از تلاش‌های دولت سودان برای مهار اعتراضات مستمر در شرق این کشور، آمده است: آمریکا، انگلیس و نروژ از فراخوان دولت انتقالی سودان برای لغو محاصره بنادر و زیرساخت‌ها در حوزه حمل‌ونقل در شرق سودان حمایت می‌کنند.

این سه کشور در ادامه بیانیه مشترک خود از رهبران سیاسی شرق سودان خواستند پیشنهاد دولت‌شان را پذیرفته و بدون آغاز اقداماتی که تنها به ضرر اقتصاد کشور هستند، مشکلات خود را از طریق یک گفتگوی سیاسی برطرف کنند.

همچنین در این بیانیه از تمامی اعضای کابینه سودان خواسته شد تلاش‌های خود برای حل مشکل موجود را افزایش دهند.

این سه کشور در ادامه بیانیه خود ضمن تایید چالش‌هایی که ساکنان شرق سودان با آن مواجه هستند، تاکید کردند: واشنگتن، لندن و اسلو برای اقدام مشترک با دولت انتقالی سودان جهت مهار این چالش‌ها آماده هستند.

همچنین در بیانیه یاد شده ضمن اشاره به اینکه اعتراضات شرق سودان موضوعی داخلی است، جامعه جهانی به حمایت از اقدامات دولت سودان برای حل این مشکل و لغو محاصره بنادر دعوت شده است.

انتهای پیام