شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه

ربودن بیش از ۱۰۰ غیرنظامی سوری توسط قسد در ساعات گذشته

ربودن بیش از ۱۰۰ غیرنظامی سوری توسط قسد در ساعات گذشته

نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) با حمله به روستاهای حومه «تل براک» واقع در شمال شرقی الحسکه اقدام به ربودن بیش از ۱۰۰ غیرنظامی در ساعات گذشته کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سوریه «سانا»، منابع محلی اعلام کردند، تعداد زیادی از خودروهای نظامی متعلق به نظامیان آمریکایی و ساز وکارها و تجهیزات متعلق به نیروهای سوریه دموکراتیک از شب گذشته روستاهای منطقه "تل براک" در شمال شرق الحسکه را محاصره کردند و به منازل روستاهای «سمیحان»، «تل الفرس» و «الجسعة» حمله کردند و پس از ارتکاب شنیع‌ترین اقدامات علیه اهالی این روستا از جمله ضرب و شتم و اهانت، اقدام به ربودن بیش از ۱۰۰ غیرنظامی از این روستاها کردند.

این منابع همچنین اعلام کردند، این اقدام پس از آن صورت گرفت که ساکنان این مناطق در اعتراض به سرقت کابل‌های برق توسط نیروهای سوریه دموکراتیک که برق این مناطق و محله‌های مسکونی اطراف آن را تامین می‌کند، تجمع کردند.

نیروهای قسد از این کابل‌ها برای تامین برق مقرهای نظامی خود و برخی از مکان‌های تجمع نظامیان آمریکایی در منطقه استفاده می‌کنند.

این منابع اعلام کردند، اشخاصی مسلح همچنین به منزل یکی از شیوخ عشیره «البوخطاب» وابسته به قبیله "جبور" حمله کردند و اثاثیه این منزل را شکستند و تلفن‌های همراه را سرقت کردند.

منابع مذکور تاکید کردند، بیشتر اشخاصی که در اعتراضات علیه نیروهای سوریه دموکراتیک شرکت کردند، شب گذشته را از ترس آنها در خارج از منازل خود سپری کردند، به ویژه اینکه آنها هیچ سلاحی برای دفاع از خود در برابر این نیروها و جنایت‌های آنها ندارند.

روز گذشته، منطقه "تل براک" در حومه شمال شرقی "الحسکه" شاهد اعتراضات مردمی علیه جنایت‌های نیروهای سوریه دموکراتیک و جلوگیری از تجاوز آنها به اموال عمومی بود که شبه نظامیان با شلیک گلوله سعی کردند آنها را متفرق کنند و در نتیجه آن یک غیرنظامی کشته و ۱۶ تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام