شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نشانه

فتنه انگیزی های ققفاز تضعیف جبهه مقاومت را نشانه رفته است


فتنه انگیزی های ققفاز تضعیف جبهه مقاومت را نشانه رفته است

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: فتنه انگیزی های ققفاز به دنبال تضعیف جبهه مقاومت در مرزهای اسرائیل و بلندی های جولان است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، نشست تخصصی بررسی تحولات اخیر منطقه قفقاز با حضور دانشجویان، کارشناسان و تحلیلگران مسائل قفقاز به همت دبیرخانه  انجمن شهید مهدی باکری دانشگاه امام صادق علیه‌السلام  برگزار شد.

 مهدی نعلبندی از تحلیل گران مسائل قفقاز در این نشست به بررسی رخداد های اخیر و تحولات سالهای گذشته پرداخت و گفت: عقبه استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان مسئله ای نیست که بتوان از کنار آن به راحتی گذشت، هرچند در جمهوری آذربایجان نقشه راه تهیه نکردیم  و برخلاف ما رقبایی مانند ترکیه حرکت های نخبه گرایانه ای را در باکو آغاز کرده و در این کشور کالج ها ساختند و در این کالج ها متفکر تربیت کردند.

وی افزود:  برخلاف کسانی که عموما از عملکرد جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان انتقاد می کنند، کارهای خوبی انجام شده و مجموعه هایی چون جامعه المصطفی اگر نبودند ما شاهد آن نماز وحدت در آغدام نبودیم. اگر جامعه المصطفی نبود، شهید معارف صفرافی هم نبود که به عنوان تربیت یافته فرهنگ شیعی در ایران، در راه آزادی قره باغ شهید شده باشد.

این کارشناس گفت: ظرفیت های بسیاری در جمهوری آذربایجان داریم که بخشی در سایه  فعالیت ها و بخشی در سایه ذات فرهنک شیعه و انقلاب اسلامی به دست آمده است. ما امروز باید سرمان را بالا بگیریم و فریاد بزنیم که قره باغ را فرهنگ حسینی آزاد کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: یکی از دلائلی که ما نتوانستیم با بدنه اجتماعی جمهوری آذربایجان گفتگو کنیم این است که زبان و قلم گفتگوی ما با مردم این کشور دولت زده است ( نگاه دولتی دارد) و تا صحبت از جمهوری آذربایجان می شود اسم الهام علیف و الچی بی متصور می شود.  آیا جمهوری آذربایجان آقای الهام علی اف است ؟! کسی که چنین نگاهی به آذربایجان دارد از دنیای سیاست و روابط بین الملل هیچ نمی داند.  آیا نگاه رقبای ما به جمهوری اسلامی ایران صرفا دولت محور است ؟! دولت ها به تناسب نیاز، روابطی با سایر دولت ها و همسایه ها تنظیم می کنند ولی در گفتگوی ملت ها با یکدیگر باید به اولویت ها توجه شود.

وی ادامه داد: ملت ها وقتی می خواهند با یکدیگر گفت و گو کنند از دولت ها اجازه نمی گیرند و در نتیجه کسانی که منتقد سیاست های دولت ها هستند، چرا پیشقدم نشدند تا در این راستا قدمی بردارند. وقتی یک هیئت مذهبی یک مداح را به ایران دعوت می کند یا عده ای یک موسیقی دان را برای مراسمی دعوت می کنند، در واقع گفتگوی ملت ها اتفاق می افتد.

این تحلیلگر مسائل ققفاز تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند " اگر کسی برای برادران خود چاه بکند اول خودش در چاه می‌افتد." این یعنی ما هنوز با این همسایه ها برادریم و آن سیلی هم برای کسی است که بخواهد غلطی بکند ، این برادری تا زمانی است که  مسیر آنها مسیر آوردن بیگانه ها(دشمنان) به منطقه نباشد.

وی با اشاره به اینکه این جنگ طلبی ها و فتنه انگیزی ها یک هدف سیاسی را نیز دنبال می کند، افزود: آن مسئله مشغول کردن جمهوری اسلامی ایران در مرزها و به تبع آن در داخل مرز های ایران است. وقتی فلان شخص در آذربایجان از آذری های ایران به عنوان یک امتیاز و کارت یاد می کند، برنامه های آنها در این خصوص نمایان می شود و کاملا مشخص است دلیل این برنامه ریزی تضعیف جبهه مقاومت در مرزهای اسرائیل و بلندی های جولان است و بنابر این ما باید جواب سخت این برنامه ریزی را ابتدا در مرزهای سرزمین های اشغالی بدهیم.

انتهای پیام/