شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#عراق

پایان مرحله نخست انتخابات پارلمانی عراق

انتخابات عراق

مشارکت گروه های خاص شامل نیروهای امنیتی، زندانیان و آوارگان عراقی در انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور ۶۹ درصد اعلام شد.

به گزارش مشرق، رای گیری انتخابات پارلمانی عراق روز یکشنبه، ۱۸ مهر، برگزار می‌شود اما با این وجود مرحله نخست این انتخابات برای نیروهای امنیتی، زندانیان و آوارگان داخلی روز جمعه، ۱۶ مهر برگزار شد.

۵۹۵ مرکز رای گیری در مرحله نخست اولین انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق از سال ۲۰۰۳، روز جمعه در بغداد و سایر استان‌های عراق از ساعت ۷ صبح تا ۶ عصر، آرای نیروهای امنیتی، زندانیان و آوارگان داخلی را اخذ کردند.

شمار رای دهندگان نظامی یک میلیون و ۷۵ هزار و ۷۲۷ نفر، آوارگان ۱۲۰ هزار و ۱۲۶ نفر و زندانیان ۶۰۰ نفر بود.

«حسین الهنداوی»، مشاور نخست وزیر عراق، میزان مشارکت رای دهندگان در این مرحله را حدود ۷۰ درصد و تعداد رای دهندگان را ۱.۲ میلیون نفر اعلام کرد.

پایان مرحله نخست انتخابات پارلمانی عراق

رئیس کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق در کنفرانس مطبوعاتی، ضمن رد هرگونه تخلف در روند رای گیری در مرحله نخست انتخابات سال جاری اعلام کرد که هیچگونه نقض امنیتی در روند رای گیری ویژه ثبت نشده است.

ناظر سازمان ملل نیز اعلام کرد که هیچ شکایتی در مورد تخلفات رای گیری ثبت نشد.

در پایان این مرحله از انتخابات، «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، از انجام موفقیت آمیز نخستین گام برای مشارکت گسترده مردم در رای گیری عمومی خبر داد.

در انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق ۳ هزار و ۲۴۹ نامزد، ۲۱ ائتلاف و ۱۰۹ حزب رقابت می‌کنند.

در عین حال برخی از گزارش ها، از حمله پهپادی به شرق «دیرالزور» در مرز سوریه و عراق حکایت دارند.

به گزارش یک منبع آگاه، بر اثر حمله پهپادی به منطقه «البوکمال» در منطقه مرزی عراق و سوریه، چند نفر زخمی شده شدند.

منبع: میزان