شهر خبر

سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین به جزیره گوآم می‌رود

سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین به جزیره گوآم می‌رود

نود و چهارمین فرماندهی دفاع موشکی و هوایی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، ارتش آمریکا یکی از دو سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین خود را که به تازگی خریداری کرده است به عنوان یک راه‌حل موقت برای دفاع در برابر موشک‌های کروز به گوآم می‌فرستد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه دیفنس نیوز، در بیانیه فرماندهی دفاع موشکی و هوایی ارتش آمریکا آمده است: این استقرار تحت عنوان "عملیات جزیره آهنین" توانایی‌های این سیستم را به بوته آزمایش می‌گذارد و قابلیت‌های استقرار مدافعان هوایی را بیش از پیش آموزش می‌دهد و بهبود می‌بخشد. این اقدام همچنین شرط قید شده در قانون مالی "اختیارات دفاع ملی ۲۰۱۹" را دال بر اینکه یک سامانه گنبد آهنین باید تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی در یک عملیات مستقر شود، اجرا خواهد کرد.

یکی از سخنگویان ارتش آمریکا تایید کرد، سامانه گنبد آهنین اواسط ماه اکتبر وارد خواهد شد و این عملیات تمرینی تا نوامبر ادامه خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است: نود و چهارمین فرماندهی دفاع موشکی و هوایی ارتش آمریکا بر این استقرار موقت و آزمایشی در پایگاه "آندرسن" نیروی هوایی در گوآم نظارت خواهد داشت.

سربازان و تجهیزات از گردان دوم چهل و سومین هنگ توپخانه‌ای دفاع هوایی فورت بلیس واقع در تگزاس به همراه این سامانه مستقر خواهند شد. این یگان برای این منظور آموزش دیده است. همچنین نیروهایی از سی و هشتمین گردان توپخانه‌ای دفاع هوایی آمریکا از ژاپن برای حمایت از این ماموریت به گوآم می‌روند.

سخنگوی مذکور گفت: این تمرین بر جمع‌آوری داده‌ها درخصوص پایداری، ملاحظات استقرار و اینکه چطور سیستم گنبد آهنین را با سیستم‌های دفاع هوایی کنونی‌مان ادغام کنیم، متمرکز است که در این مورد منظور سامانه دفاع هوایی تاد است که از سال ۲۰۱۳ میلادی در گوآم مستقر شده است.

در این بیانیه آمده است: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای شلیک گلوله واقعی از این سیستم در حالی که در گوآم مستقر است، وجود ندارد.

گنبد آهنین توسط کمپانی دفاعی اسرائیلی "رافائل" ساخته و با همکاری کمپانی "تکنولوژی‌های ریتون" توسعه یافته است. ارتش آمریکا این دو گنبد آهنین را به درخواست کنگره به منظور پر کردن خلاء موشک کروز در حالی که این موشک راه‌حل پایدارتری را برای مقابله با انواع تهدیدهای موشکی و هوایی ارائه می‌دهد، خریداری کرد.

ارتش آمریکا قصد ندارد گنبدهای آهنین بیشتری خریداری کند اما در عوض ممکن است بخش‌هایی از این سیستم را با قابلیت حفاظت غیرمستقیمش که برای دفاع در برابر موشک‌های کروز، پهپادها و همچنین راکت‌ها، آتش‌بارها و خمپاره ها طراحی شده، ترکیب کند.

انتهای پیام