شهر خبر

نظر آمریکایی‌ها درباره مقصران اشاعه اطلاعات کذب

نظر آمریکایی‌ها درباره مقصران اشاعه اطلاعات کذب

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، اکثریت مردم آمریکا معتقدند سیاستمداران و شرکتهای رسانه های اجتماعی آنها مسئول متوقف کردن گسترش اطلاعات دروغ هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، طبق این نظرسنجی اکثریت عمده آمریکایی ها معادل ۸۱ درصد معتقدند مساله انتشار اطلاعات دروغ یکی از مشکلات عمده کشورشان است و اکثرا مقصر این مشکل را سیاستمداران و شرکتهای رسانه های اجتماعی می دانند.

در مجموع ۷۳ درصد از پاسخگویان این نظرسنجی معتقدند شرکتهای رسانه های اجتماعی در گسترش اطلاعات دروغ مسئول هستند و ۷۲ درصد نیز همین عقیده را همچنین در قبال سیاستمداران آمریکایی دارند.

این نظرسنجی از سوی Pearson Institute/The Associated Press/NORC Center for Public Affairs Research انجام شده است.حدود ۸۰ درصد از شرکت کنندگان این نظرسنجی همچنین کاربران رسانه های اجتماعی را هم در قبال این مشکل مقصر دانستند.

این درصدها خیلی بیشتر از ارقام مربوط به پاسخگویانی است که به اعتقادشان دولتهای خارجی از بابت گسترش اطلاعات دروغ مقصرند و تنها ۵۴ درصد روسیه، ۵۳ درصد چین و ۳۹ درصد ایران را از این بابت مقصر دانستند. طبق این نظرسنجی همچنین حدود دو نفر از هر پنج آمریکایی فکر میکنند که "دولتهای خارجی دیگر" که تعریف نشده، چنین کاری می کنند.

شیلا کوهانتب، مقام ارشد موسسه پیرسون (Pearson Institute) که جزو مجریان این نظرسنجی بوده در بیانیه ای گفت: آمریکایی ها با درصد خیلی بیشتری سیاستمداران آمریکایی، شرکتهای رسانه های اجتماعی و کاربران رسانه های اجتماعی را نسبت به دولتهای خارجی مقصر اشاعه اطلاعات دروغ می دانند.

او اضافه کرد: این نتایج نشان می دهند که مردم معتقدند انتشار اطلاعات کذب، مساله ای است که دولت و شرکتها و افراد در آمریکا همگی باید برای رسیدگی به آن تلاش کنند.

درصد آمریکایی هایی که سیاستمداران و شرکتهای رسانه های اجتماعی را از بابت متوقف کردن گسترش اطلاعات دروغ مسئول می دانند، نسبتا برابر بوده و حدود ۷۰ درصد معتقدند سیاستمداران آمریکایی مسئول متوقف کردن اشاعه این اطلاعات هستند در حالی که ۶۷ درصد همین مسئولیت را برای شرکتهای رسانه های اجتماعی قائل بودند.

انتهای پیام