شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#سیاست خارجی#جدید#وزیر خارجه

لاوروف: دکترین سیاست خارجی روسیه به‌روز رسانی می‌شود


لاوروف: دکترین سیاست خارجی روسیه به‌روز رسانی می‌شود

وزیر خارجه روسیه در دیدار با دیپلمات‌های جوان کشورش با اشاره به اینکه دکترین سیاست خارجی روسیه با توجه به چالش‌های جدید در عرصه روابط بین الملل در حال به‌روز رسانی است، بر سهم آنها در تحقق این راهکار تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در دیدار با دیپلمات‌های جوان این کشور اعلام کرد که دکترین سیاست خارجی فدراسیون روسیه در حال به‌روز رسانی شدن است. وی ابراز امیدواری کرد که فارغ التحصیلان دانشگاه روابط بین الملل مسکو بتوانند در شکل گیری راهکار سیاست خارجی روسیه در آینده سهم مثبت و بسزایی داشته باشند.  

لاوروف در سخنرانی خود برای دیپلمات‌های جوان روس گفت: «صادقانه بگویم فعالیت‌های دیپلماتیک دارای هیجان زیاد و انگیزه‌ بالاست. شخص را وادار می‌کند تا خلاقانه فکر کرده و سریع تصمیم بگیرد.  مهمترین وظیفه هر دیپلماتی، تحقق سیاست خارجی تعیین شده و حصول اطمینان از بوجود آمدن شرایط خارجی مطلوب به منظور توسعه داخلی کشور است. دقیقاً این مسئولیت مهمترین محتوای دکترین سیاست خارجی روسیه است که در سال 2016 توسط "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه مورد تأیید قرار گرفت.»   

وزیر خارجه روسیه همچنین به دیپلمات‌های فارغ التحصیل شده یادآور شد که آنها در دوره پرمسئولیت و دشواری از تاریخ روسیه و جهان کار خود را شروع می‌کنند. وی افزود: «زمان به سرعت می‌گذرد و ما با توجه به روند اوضاع و چالش‌های جدید در عرصه روابط بین الملل در حال به روز رسانی دکترین سیاست خارجی کشور هستیم. و من تردیدی ندارم که هر یک از شما در شکل گیری و اجرای اهداف کلی و راهکار اصلی سیاست خارجی روسیه در شرایط حساس کنونی مشارکت فعال خواهید داشت.»

سرگئی لاوروف با تبریک پایان موفقیت آمیز تحصیلات عالی برای این دیپلمات‌های جوان، تأکید کرد: «من می‌دانم که تمامی شما در دوره تحصیل عالی بوده و رقابت جدی را پشت سر گذاشته‌اید تا به اینجا برسید. بسیاری از شما مجبور بودید زبان‌های خارجی کمیاب، از جمله زبان‌های ملل شرق آسیا را فراگیرد. در شرایط کنونی روابط بین الملل این مسئله بسیار بااهمیت است. ولی اکنون با اطمینان به شما می‌گویم که شما وارد یک خانواده بزرگ، ولی دوستانه (وزارت امور خارجه روسیه) شده‌اید که همواره و در هر شرایطی راهنما، پشتیبان و به معنای واقعی کلمه، فارغ از بروکراسی اداری است.»

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در پایان گفت: «مسئولیت بسیار سنگین و دقیق تحقق سیاست خارجی کشور هرگز نادیده گرفته نمی‌شود و فعالیت پیگیرانه ما در کنار یکدیگر تاریخ جدید دیپلماتیک روسیه را رقم خواهد زد. برای همگی شما آرزوی موفقیت می‌کنم و قطعاً با بسیاری از شما باز هم در عرصه کاری روبرو خواهم شد.»  

 انتهای پیام/