شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ملک#جدید#انگلیس#لیگ برتر#پوند#فرانسه

گشتی در قصر محمد بن‌سلمان، مالک جدید باشگاه نیوکاسل/ باشگاه‌داری در انگلیس، پادشاهی در فرانسه/ تصاویر گران‌ترین ملک در جهان را ببینید

محمد بن‌سلمان باشگاه‌دار جدید لیگ برتر انگلیس که ۸۰ درصد از سهام باشگاه نیوکاسل را خریداری کرده، قصری به ارزش ۲۳۰ میلیون پوند در فرانسه دارد که متعلق به لوئی چهاردهم بوده و به نوعی در این کشور پادشاهی می‌کند.

محمد بن‌سلمان
خبرورزشی -

شاهزاده عربستان سعودی، محمد بن سلمان، سرانجام توانست باشگاه نیوکاسل را بخرد. دولت عربستان ممنوعیت شبکه قطر «بی‌این اسپورتس» را لغو کرد تا روند انتقال سهام نیوکاسل به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سرعت بگیرد. به این ترتیب بن‌سلمان و گروهش با پرداخت ۳۰۰ میلیون پوند، ۸۰ درصد از سهام باشگاه انگلیسی را خریداری کردند.

با این وجود، رقم خرید باشگاه نیوکاسل تنها ۷۰ میلیون پوند بیشتر از پولی است که برای خرید گران‌ترین خانه در جهان هزینه شد. در سال ۲۰۱۵، این مولتی میلیاردر که نتوانسته بود منچستریونایتد را بخرد، ۲۳۰ میلیون پوند را برای خرید قصر ۵۰ هزار متر مربعی در فرانسه خرج کرد. قصر لوئی چهاردهم که در طراحی‌اش از قلعه‌های فرانسوی قرن هفدهم الگوبرداری کردند، در سال‌های بین ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ در «لووسین» نزدیک «ورسای» (در ۲۱ کیلومتری پاریس) ساخته شد. قبل از اینکه شاهزاده ۳۶ ساله این قصر را بخرد، کیم کارداشیان قصد داشت تا عروسی‌اش با کانیه وست را در آنجا برگزار کند.

در ادامه با قصر محمد بن‌سلمان شاهزاده سعودی و آکواریوم شگفت‌انگیزش بیشتر آشنا می‌شوید.

پنهان‌کاری

وقتی بن‌سلمان قصر لوئی چهاردهم را خریداری کرد نمی‌خواست کسی از آن مطلع شود و با کمک شرکت‌هایش در فرانسه و لوکزامبورگ هویت خود را مخفی نگه داشت. اما پس از تحقیقات مشخص شد که این شرکت‌ها زیر چتر «شرکت سرمایه‌گذاری هشت» هستند که شرکتی عربی است و توسط بنیاد شخصی شاهزاده اداره می‌شود.

ساخت این بنا توسط عماد قاشقچی، برادرزاده تاجر میلیاردر اسحله «عدنان قاشقچی» انجام شد. او قلعه اصلی قرن ۱۹ را با بولدوزر تخریب کرد و آن را با امکانات رفاهی قرن ۲۱ بازسازی کرد. در واقع این ملک بسیار پیشرفته است؛ فواره‌ها، سیستم‌های صوتی، نورپردازی‌ها، و سیستم تهویه هوا همگی توسط آیفون کنترل می‌شوند.

قصر محمد بن‌سلمان در فرانسه

قصر محمد بن‌سلمان در فرانسه

قصر محمد بن‌سلمان در فرانسه

قصر محمد بن‌سلمان در فرانسه

مشخصات

برجسته‌ترین ویژگی قصر لوئی چهاردهم، اتاق مدیتیشن یا اتاق استراحتش است. این اتاق در زیر آب بنا شده و ماهی‌های کپور و خاویار در اطراف آن شنا می‌کنند؛ چیزی که شبیهش را شاید در فیلم‌های جیمز باند دیده باشید.

از دیگر ویژگی‌های مجلل آن می‌توان به مجسمه لوئی چهاردهم اشاره کرد که از سنگ مرمر ساخته شده و مشرف به زمین ۵۷ هکتاری است.

۱۰ اتاق خواب با امکانات کامل، اتاق پذیرائی بزرگ با سقف گنبدی شکل و نقاشی شده به ارتفاع ۵۲ فوت، کتابخانه و یک انبار شراب که ظرفیت نگهداری از ۳۰۰۰ بطری را دارد و برای شادمانی بردهای نیوکاسل کافی‌ست هم از دیگر بخش‌های این قصر هستند. این قصر باشکوه همچنین دارای استخرهای روباز و سرپوشیده، سینمای اختصاصی، زمین اسکواش، دو سالن رقص و یک کلوپ شبانه است.

دو نفر از کادر اداری که با قاشقچی در طراحی این ملک همکاری می‌کردند گفتند که طراحی کمی وسواس‌گونه شده بود، و دوست داشتند شبیه به کاخ ورسای شود. ماریان مرلینو، معاون سابق شهردار لووسین به «نیویورک تایمز» گفت: «قاشقچی می‌گفت ساختن چنین بنایی رویای همیشگی زندگی‌اش بود. او با ساخت این بنا واقعاً به چیزی باورنکردنی دست یافت.» و با دیدن این تصاویر دیگر جای بحثی باقی نمی‌ماند.