شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#تظاهرات گسترده

فراخوان المرزوقی برای تظاهرات گسترده علیه رئیس جمهور تونس؛ "نگذارید سناریوی مصر تکرار شود"

فراخوان المرزوقی برای تظاهرات گسترده علیه رئیس جمهور تونس؛ "نگذارید سناریوی مصر تکرار شود"

رئیس جمهور اسبق تونس از مردم این کشور خواست فردا(یکشنبه) برای ممانعت از تکرار سناریوی مصر به خیابان‌ها بیایند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، منصف المرزوقی، رئیس جمهور اسبق تونس در سخنانی گفت: من از مردم می‌خواهم برای ممانعت از تکرار سناریوی مصر یکشنبه به خیابان‌ها بیایند.

وی گفت: این سناریو حکومت دیکتاتوری در کشور را دستکم برای دو دهه تقویت می‌کند. سازمان اطلاعات مصر در کشور ما نفوذ پیدا کرده و درباره سیاست داخلی نظر می‌دهد. ما یک رئیس جمهور داریم که واقعیت را نمی‌بیند و درباره دو میلیون از حامیانش حرف می‌زند درحالی که در بهترین شرایط این حامیان از ۱۰ هزار نفر تجاوز نمی‌کنند. همچنین درباره تلاش‌های توهمی برای ترور صحبت می‌کند. تونس امروز در خطر بزرگی است که ما را به سمت پرتگاه می‌برد.

وی گفت: ما دو راه داریم یا ادامه کودتا و حمایت آن از سوی طرف‌های خارجی که به فروپاشی اقتصاد و آشوب منجر می‌شود و ما را به استبداد واقعی به روش مصر پیش می‌برد که ۲۰ سال طول می‌کشد یا راه دیگر که مردم درباره آن تصمیم بگیرند و تونس به سمت کشوری دموکراتیک و باثبات برود.

المرزوقی گفت: گزینه دیگری جز بازگشت به پارلمان و برکناری راشد الغنوشی، رئیس آن و تحویل مأموریت‌هایش به رئیسی که تمام طرف‌های سیاسی آن را قبول داشته باشند و استعفای قیس سعید، رئیس جمهور تونس یا برکناری‌اش به روش عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور سابق نداریم که بعد از آن نیز مرحله انتقالی به مدت ۴۵ روز آغاز شود که در آن رئیس پارلمان به صورت موقت وظایف رئیس جمهور را قبل از برگزاری انتخابات زودهنگام برعهده بگیرد.

انتهای پیام