شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#برگزاری انتخابات#عراق

کمیساریای عالی انتخابات عراق؛

سکوت انتخاباتی در سراسر عراق آغاز شد

سکوت انتخاباتی در سراسر عراق آغاز شد

کمیساریای عالی انتخابات عراق با صدور بیانیه ای از آغاز سکوت انتخاباتی در سراسر این کشور در فاصله یک روز مانده به برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، کمیساریای عالی انتخابات عراق امروز شنبه با صدور بیانیه ای از آغاز سکوت انتخاباتی در سراسر این کشور از صبح امروز خبر داد. این درحالی است که انتخابات پارلمانی زودهنگام فردا یکشنبه برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، روز گذشته نیز دور نخست انتخابات که به رأی گیری ویژه برای گروه های خاص از جمله نیروهای نظامی و امنیتی اختصاص داشت، انجام شد. وزارت کشور عراق میزان مشارکت در این مرحله از انتخابات را ۶۹ درصد اعلام کرد.

پس از آن، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق یک پست توئیتری در خصوص فرایند رأی گیری ویژه برای نیروهای نظامی و امنیتی در انتخابات پارلمانی، منتشر کرد. نخست وزیر عراق در این زمینه گفت: فرایند انتخاباتی ویژه نیروهای نظامی و امنیتی با موفقیت به پایان رسید.

الکاظمی در ادامه افزود: گام اول انتخابات محکم برداشته شده است و این روند با مشارکت گسترده عموم ملت عراق در راستای انجام وظیفه ملی تکمیل می‌شود. چندی پیش «جنین پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق از نظارت بین‌المللی بر روند برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور خبر داد.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور عراق در این رابطه تصریح کرد: «۸۰۰ ناظر سازمان ملل بر انتخابات این کشور نظارت خواهند داشت. لازم است که این انتخابات شفاف برگزار شود. تعداد زیادی از ناظران بین‌المللی از سازمان ملل، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب هستند».