شهر خبر

اعلام میزان مشارکت در مرحله نخست انتخابات عراق/اخباری از پیشتازی جریان صدر و ائتلاف دولت قانون

اعلام میزان مشارکت در مرحله نخست انتخابات عراق/اخباری از پیشتازی جریان صدر و ائتلاف دولت قانون

یک منبع در کمیسیون عالی انتخابات عراق، نتایج اولیه شمارش آرا گروه‌های خاص (پرسنل امنیتی، آوارگان و زندانیان) در این کشور(اولین مرحله انتخابات) را که اوایل روز جمعه برگزار شد، اعلام کرد. همزمان میزان مشارکت در این انتخابات ۶۹ درصد برآورد شد.

به گزارش ایسنا، یک منبع در کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق نتایج اولیه رای گیری روز جمعه برای گروه‌های ویژه را فاش کرد.

این منبع به شرط ناشناس ماندن به خبرگزاری شفق نیوز گفت که نتایج اولیه بر اساس ارقام دریافتی کمیسیون نشان دهنده پیشتازی ائتلاف دولت قانون و ائتلاف صدر در بغداد و استان‌های مرکزی و جنوبی عراق است.

وی افزود: رقابت بین ائتلاف "الفتح" به رهبری هادی العامری و "نیروهای دولتی" به رهبری عمار الحکیم و حیدر العبادی برای کسب مقام‌های سوم و چهارم در آن استان‌ها ادامه دارد.

این منبع اعلام کرد که این نتایج بر اساس شمارش ۶۰ درصد آراء اولیه و مقدماتی است.

از سوی دیگر کمیسیون عالی انتخابات عراق، در بیانیه‌ای اعلام کرد که میزان مشارکت در رای گیری گروه‌های ویژه ۶۹ درصد در سراسر عراق بود.

در این بیانیه آمده که ۸۲۱.۸۰۰ رای دهنده از حدود ۱.۲ میلیون رای دهنده در این رای گیری شرکت کردند.

این رای گیری مرحله نخست انتخابات عراق و ویژه پرسنل امنیتی، آوارگان و زندانیان بود و ۴۸ ساعت قبل از رای گیری عمومی صورت گرفت که فردا یکشنبه برگزار می‌شود.

علاوه بر این عبدالامیر الشمری، رئیس کمیته عالی امنیت انتخابات در یک کنفرانس مطبوعاتی در بغداد گفت: میزان مشارکت نیروهای امنیتی در مراکز رای گیری بالا بود.

مراکز اخذ رای ویژه گروه‌های خاص روز جمعه ساعت ۷:۰۰ به وقت محلی، به روی رای دهندگان باز و ساعت ۱۸:۰۰ به وقت محلی بسته شدند.

بر اساس ارقام کمیسیون که روز پنجشنبه اعلام شد، شمار افراد واجد برای مشارکت در این رای گیری شامل ۱،۰۷۵،۷۲۷ پرسنل امنیتی، ۱۲۰،۱۲۶ رأی دهنده آواره، و ۶۷۶ زندانی بود.

انتهای پیام