منصور علوی، مربی تنیس روی میز، درباره عملکرد تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: مسابقات آسیایی دستاوردهای قاره‌ای و حتی جهانی خوبی را برای تیم ملی ایران در پی داشت. برای نخستین بار تیم ما موفق شد مقام پنجم آسیا را به دست بیاورد. این اتفاق شانسی نبود، مدت‌هاست که تیم و بازیکنان در تلاش هستند و به همه آنها خسته نباشید می‌گویم.

او با اشاره به غیبت چین در مسابقات اخیر و تاثیر آن در کسب مقام پنجمی آسیا گفت: متاسفانه یکسری اتفاقات خوب و نتایج خوب مسابقات را می‌گذارند به پای اینکه چین که کشور صاحب نامی در آسیاست در این مسابقات حضور نداشته، این در حالی است که کره شمالی هم در این رویداد حاضر نبود. اگر فرض را بر همین بگذاریم در صورت حضور چین که طبیعتا جایگاه خودش را دارد ما می‌شدیم ششم که باز هم یک افتخار بود و یک اتفاق جدید برای تنیس روی میز ایران. هنگ کنگ را بردیم که رنک بهتری نسبت به ما دارد و تیم ایران از سد رنک 12 جهان گذشته است و این کم نیست.

علوی در خصوص پیش‌بینی خود از نتیجه مسابقات آسیایی هانگژو گفت: ما در جاکارتا بعد از نیم قرن تاریخ سازی کردیم و نوشاد عالمیان موفق شد مدال برنز مسابقات را کسب کند. حالا کار ما سخت‌تر همیشه خواهد بود چون انتظار وجود دارد. می دانم که همه تلاش می کنند از این مدال دفاع کنند از کادر فنی گرفته تا فدراسیون و ورزشکاران ولی کار دشواری است و امیدوارم بازهم شاهد درخشش این رشته باشیم.

انتهای پیام/ 3