شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رنو کپچر

کدامیک را بخریم؟ رنو کپچر یا تیوولی فایتر + مشخصات فنی

این روزها بازار خودروهای شاسی بلند و کراس اوور در کشور ما بسیار گرم میباشد و علاقه مندان به این قبیل خودروها در کشور ما رو به فرونی می باشد.

برای خرید کراس اوور با اینکه مدت ها می باشد که واردات خودرو به کشور قطع شده است ولی هنوز گزینه های مناسبی در رنج های قیمتی مختلف پیدا می شود. امروز قصد داریم دو خودروی کراس اوور شهری با قیمت حدود یک میلیارد تومان را با هم مقایسه کنیم.

انتخاب بین دو شاسی بلند سانگ یانگ تیوولی فایتر(مجهز به توربو شارژر) و رنو کپچر (مجهز به توربو شارژر) شاید خیلی پیجیده نباشد ولی مقایسه این خودرو از بعد فنی و امکاناتی می تواند جذاب باشد. در ابتدا به سراغ کپچر می رویم که قرار بود در ایران خودرو مونتاژ شود ولی با شروع مجدد تحریم ها بر علیه ایران و صنعت خودروسازی کشور از برنامه خارج شد و سپس نگاهی به تیوولی خواهیم داشت که پیش بینی اینکه در ایران روی خط مونتاژ برود کمی دور از ذهن بود.


معرفی رنو کپچر:

رنو کپچر، خودرویی ساخت کشور فرانسه است که در سال ۲۰۱۴ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۱۹۷ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۱۶ اسب بخار در ۴۰۰۰ و ۹۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۹۰ نیوتن متر در ۲۰۰۰ دور در دقیقه است.

33.jpg

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکار دو کلاچه استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۲ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۹ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۵ لیتر است.

34.jpg

از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ، چراغ‌های LED روز روشن ، سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو ، سنسور اتوماتیک نور چراغ‌ها ، آیینه‌های جانبی برقی و تاشونده با دید گسترده و مجهز به گرمکن عقب ، بدنه ۲ رنگ ، غربیلک فرمان چرمی ، تودوزی چرم ، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچ ، سیستم استارت دکمه‌ای هوشمند، کروز کنترل و سیستم محدودکننده سرعت (Speed Limiter) اشاره کرد. یکی از آپشن های مهمی که خودرو ندارد سانروف و یا سقف پانوراما می باشد که برای یک خودروی کراس اوور مهم می باشد.

35.jpg

همچنین این خودرو مجهز به سیستم مصرف بهینه موتور (ECO،MODE)، قابلیت تلسکوپی تنظیم فرمان و تنظیم ارتفاع ، کارت قفل و استارت هوشمند رنو ، ۳ عدد پشت سری عقب قابل تنظیم ، گرم کن صندلی‌های جلو ، کنسول میانی صندلی‌های جلو و شیشه‌های کوچک عقب و شیشه عقب تیره است.


معرفی تیوولی فایتر:

تیوولی فایتر، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۲۰ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ مجهز به توربو شارژر استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۴۹۷ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۶۳ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۸۰ نیوتن متر در ۱۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

36.jpg

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۹ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۰ لیتر است.

37.jpg

از جمله امکانات این خودرو می توان به چراغ‌های LED در جلو و عقب، آینه‌های جانبی تاشو برقی، رینگ ۱۸ اینچی، سنسور نور و باران، دوربین عقب، صندلی برقی راننده در ۸ جهت، ورود بدون کلید، کروز کنترل، فرمان برقی، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، شارژ وایرلس موبایل، آینه الکتروکرومیک، سنسور پارک جلو و عقب اشاره کرد.

38.jpg

جدول مقایسه مشخصات فنی و امکاناتی دو خودرو:

خودرو
رنو کپچرتیوولی فایتر
کشور سازنده
فرانسه
کره جنوبی
سال (طراحی)
20142020
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1197سی سی1497سی سی
حداکثر قدرت
116 اسب بخار در 4900 دور در دقیقه163 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
190 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه280 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 سرعته خودکار دو کلاچه6 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100
10.9 ثانیه9 ثانیه
حداکثر سرعت
192 کیلومتر در ساعت175 کیلومتر در ساعت
وزن
1180 کیلوگرم1335 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4122 طول ، 1778 عرض ، 1566 ارتفاع4225 طول ، 1810 عرض ، 1613 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2606 میلیمتر2600 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
6.6 لیتر در هر صد کیلومتر7.1 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
4.7 لیتر در هر صد کیلومتر5.1 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
5.9 لیتر در هر صد کیلومتر5 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
45 لیتر50 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 5یورو 5
میزان تولید CO2
125 گرم در هر کیلومتر175 گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
سيستم ترمز ضدقفل ABS ، سيستم توزيع متعادل نيروي ترمزEBD ، سيستم ترمز كمكي در موارد اضطراري EBA ، سيستم كنترل پايداري الكتريكي ESP ، سيستم كمكي حركت در سربالايي HSAABS ، EBD ، ESP ، ESS ، ARP ، TCS ، ASR ، HSA ، HBA ، HDC ، BSD
کیسه هوا
راننده، سرنشين جلو و جانبي (مجموعاً 4 عدد)کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده ای برای جلو و عقب
سیستم صوتی
مولتي مديابا صفحه 7 اينچيصفحه نمایش 10 اینچی

 

*انتخاب نهایی در این مقایسه را به عهده خوانندگان می گذاریم و قصد نداریم در اینجا خودرویی را به عنوان برنده معرفی کنیم . چون در نهایت این سلیقه فری هر شخص می باشد که میتواند با ظاهر و مشخصات فنی یک خودرو کنار بیاید و یا نه.