شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#چین

چین از برنامه جدید خود رونمایی کرد/ تولید این ماده افزایش خواهد یافت

چین برای جبران کمبود برق در این کشور از معادن زغال سنگ خواسته تا تولید خود را افزایش دهند.

چین از برنامه جدید خود رونمایی کرد/ تولید این ماده افزایش خواهد یافت

به گزارش منیبان، خبرگزاری رویترز امروز خبر داد که چین با وخیمترین مشکل تولید برق و کمبود زغال سنگ در سال های اخیر دست به گریبان است و مقام های چینی به بیش از ۷۰ معدن در منطقه خودمختار مغولستان داخلی دستور داده اند تا تولید زغال سنگ را تا ۱۰۰ میلیون تن افزایش دهند.

چین اکنون با بهای بی سابقه و کمبود برق مواجه است به نحوی که برق در سراسر کشور سهمیه بندی و تولید صنعتی فلج شده است.

اطلاعات رسمی نشان می دهد که مغولستان داخلی دومین منطقه تولیدکننده زغال سنگ چین بوده و توانسته که در سال ۲۰۲۰ کمی بیش از ۱ میلیارد تن یعنی بیش از ۲۵ درصد زغال سنگ این کشور آسیایی را تولید کند.

با این حال، این میزان تولید در سال ۲۰۲۰ حدود ۸ درصد کاهش یافت و از آوریل تا ژوئیه امسال نیز روندی نزولی داشت. این موضوع تا حدی به دلیل کارزار ضد فساد پکن علیه صنعت زغال سنگ است که از پارسال معدن کاران را از تولید بیش از ظرفیت تعیین شده منع کرده و منجر به کاهش تولید شده است.

رسانه های چینی گزارش داده اند که افزایش قیمت زغال سنگ و مقررات سختگیرانه زیست محیطی برای کاهش انتشار دی اکسید کربن دلیل کمبود برق در قسمت های وسیعی از چین است.

چین در هفته های گذشته اقدام های زیادی در ارتباط با قطع فعالیت استخراج بیت کوین انجام داده به طوری که ارزش این بازار حدود ۱۵ درصد کاهش یافته است.

به گفته تحلیلگران، قطع برق ممکن است تقاضای چین برای خودروهای برقی را متوقف کند زیرا ایستگاه های شارژ در بخش هایی از این کشور فعالیت خود را متوقف کرده اند. از هفته گذشته، خاموشی ها باعث تعطیلی برخی ایستگاه های شارژ در ساعات پرترافیک شد.

وبگردی