شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#خبرنگاران#بوشهر#رئیس‌جمهور

رئیس‌جمهور:

محدودیتی برای حضور استاندار بوشهر در جلسات هیئت دولت نیست

رئیس‌جمهور: محدودیتی برای حضور استاندار بوشهر در جلسات هیئت دولت نیست

رئیس‌جمهور در پایان سفر به استان بوشهر در جمع خبرنگاران حاضر شد.

به گزارش مشرق، دکتر سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در نشست با خبرنگاران استان بوشهر افزود: تلاش کردیم استانداری برای این استان انتخاب شود که استان را به خوبی بشناسد تا باعث ایجاد تحول در این استان شود.

وی اضافه کرد: در همین راستا استانداری انتخاب شد که از نظر مالی و تامین تسهیلات برای توسعه استان مورد حمایت باشد و در این زمینه حمایت دولت از استاندار بوشهر قطعی است.

رئیسی اظهار کرد: تصمیماتی که بعنوان مصوبه ششمین سفر استانی هیات دولت در استان بوشهر گرفته شد توسعه ای است که باید در حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع پایین دستی  ایجاد شود تا اشتغال و توسعه استان را به همراه داشته باشد.

رئیس جمهوری گفت: بومی گزینی از سیاستهای جدی دولت در استان بوشهر است چرا که وقتی نیروی کارآمدی در استان برای مسئولیتها و اشتغال در صنایع وجود دارد حتما باید در اولویت جذب قرار گیرد لذا نسبت به بومی گزینی تاکید دارم.

وی با توجه به تعدد شرکت‌های پتروشیمی در استان بوشهر ادامه داد: این شرکتها درآمدهای خوبی از محل فعالیتهای خود در استان بوشهر کسب می کنند که باید سهم خود را نسبت به توسعه یافتگی مناطق پیرامونی ادا کنند.

رئیسی یادآور شد: نمی شود در استانی که مردم شاهد صنایع مختلف پتروشیمی هستند اما هیچ منفعتی برای استان نداشته باشد این امر قابل قبول نیست نه تنها برای استان بوشهر بلکه برای سایر استانهای دارای صنعت از جمله استانهای خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد نیز مورد تاکید قرار گرفت که سهمی برای توسعه یافتگی و خدمت رسانی به مردم و رفع مشکلات اجتماعی از محل درامدهای خود اختصاص دهند.

منبع: ایرنا