شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لیبی

در نشست کمیته مشترک اعلام شد؛

موافقت نیروهای حامی «خلیفه حفتر» با خروج مزدوران بیگانه از لیبی

موافقت نیروهای حامی «خلیفه حفتر» با خروج مزدوران بیگانه از لیبی

نیروهای وابسته به ژنرال «خلیفه حفتر» در شرق لیبی موافقت خود را با طرح خروج مرحله‌ای نیروهای مزدور و خارجی اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی «خلیفه حفتر» اعلام کردند که با طرح خروج چندمرحله‌ای نیروهای مزدور و خارجی موافقت کرده‌اند؛ هرچند که هنوز جزئیات بیشتر یا یک برنامه زمانی مشخص برای عمل به این تعهد خود ارائه نکردند.

نیروهای مزدور خارجی که گفته می‌شود توسط قدرت‌های درگیر در جنگ داخلی لیبی وارد این کشور شده‌اند، به رغم برقراری آتش بس و آغاز یک فرآیند سیاسی موازی برای حل و فصل بحران ده ساله در این کشور، همچنان در مواضع خود باقی مانده‌اند.

با این حال، یک مقام وابسته به نیروهای حامی خلیفه حفتر اعلام کرد که نشست کمیته مشترک در ژنو از «یک برنامه عملی برای خروج مزدوران و نیروهای خارجی به شیوه‌ای تدریجی، متوازن و همزمان خبر داد».

این مقام در ادامه افزود که پیش از آغاز هرگونه فرآیند خروج، ناظران بین‌المللی و یک سازوکار نظارتی موردنیاز است. «نجلاء منقوش» وزیر خارجه دولت وفاق ملی لیبی نیز روز یکشنبه گفت که شمار بسیار اندکی از نیروهای مزدور خاک این کشور را ترک کرده‌اند.

نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی لیبی که در این نشست شرکت داشت، هنوز درباره این موضوع اظهارنظری نکرده‌اند.

گفتنی است، این کمیته مشترک سال گذشته و در پی فروپاشی عملیات تهاجمی نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر علیه شهر طرابلس، به واسطه آتش بس مورد حمایت سازمان ملل تشکیل شد.